|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KMT / USMA2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KMT
/
USMA2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Úvod do studia matematiky 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
46 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je získání a rozvíjení teoretických a praktických dovedností v oblasti základů matematické analýzy a pravděpodobnosti, které student/ka využije v dalším studiu.
|
Požadavky na studenta
|
Během semestru se píší 4 zápočtové testy. Student musí získat alespoň 75,5 % ze součtu všech bodů.
|
Obsah
|
1. Posloupnosti reálných čísel
2. Číselné řady
3. Limity a spojitost funkce. Body nespojitosti.
4. Derivace funkce, výpočet, význam derivace.
5. Výpočty limit. L'Hospitalovo pravidlo.
6. Vyšetření průběhu funkce
7. Základy integrálního počtu
8. Obecná teorie pravděpodobnosti
9. Náhodné veličiny a jejich charakteristiky
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Martina Kašparová, Ph.D. (100%),
-
Přednášející:
Ing. Mgr. Filip Hložek (25%),
Doc. RNDr. Jaroslav Hora, CSc. (25%),
Mgr. Martina Kašparová, Ph.D. (25%),
-
Cvičící:
Ing. Mgr. Filip Hložek (100%),
Doc. RNDr. Jaroslav Hora, CSc. (100%),
Mgr. Martina Kašparová, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
Matematika pro střední školy. Interaktivní učebnice
(kolektiv autorů)
-
Základní:
Polák, J. Přehled středoškolské matematiky.. Praha : Prometheus, 2008. ISBN 978-80-7196-356-1.
-
Základní:
Polák, J. Středoškolská matematika v úlohách I.. Praha, 2006. ISBN 978-80-7196-337-0.
-
Základní:
Polák, J. Středoškolská matematika v úlohách II.. Praha, 2011. ISBN 978-80-7196-419-.
-
Doporučená:
Delventhal, Katka Maria; Kissner, Alfred; Kulick, Malte. Kompendium matematiky : vzorce a pravidla : četné příklady včetně řešení : od základních operací po vyšší matematiku. V Praze : Euromedia Group - Knižní klub, 2004. ISBN 80-242-1227-7.
-
Doporučená:
učebnice pro gymnázia např. vydavatelství Prometheus.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
15
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Celkem
|
107
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
dosahovat středoškolské úrovně matematických znalostí |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
dosahovat středoškolské úrovně matematických dovedností |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vymezit pojem posloupnosti reálných čísel |
vymezit pojem číselné řady |
chápat význam první a druhé derivace funkce |
chápat význam L'Hospitalova pravidla |
vysvětlit pojem asymptota |
chápat význam integrálu |
vysvětlit pojmy náhodný jev, pravděpodobnost |
vysvětlit pojem náhodná veličina |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
určit první a druhou derivaci funkce jedné reálné proměnné |
aplikovat l'Hospitalovo pravidlo |
určit asymptoty funkcí jedné reálné proměnné |
vyšetřit průběh funkce jedné reálné proměnné |
určit integrál jednoduchých funkcí jedné reálné proměnné |
určit pravděpodobnost náhodného jevu v jednoduchých případech |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Skupinová výuka, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Demonstrace dovedností, |
Skupinová výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
|
|
|
|