|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / 9DID1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
9DID1
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Didaktika 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
5
[HOD/SEM]
Seminář
5
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KNJ/CDID1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Vymezení pojmu didaktika CJ a NJ, cíl a obsah vyučování cizím jazykům, osobnost učitele cizího jazyka.
|
Požadavky na studenta
|
Ativní účast na seminářích, připravené diskusní příspěvky na daná témata (2) na základě doporučené odborné literatury a odborných časopisů.
|
Obsah
|
1. Vymezení pojmu: didaktika a metodika výuka cizích jazyků
2. Osobnost učitele cizích jazyKů
3. Cíle a obsah výuky CJ a NJ
4. Dějiny a vývoj výuky CJ a NJ, srovnání metod výuky CJ a NJ
5. Lingvistické základy výuky CJ a NJ
6 Psychologické základy výuky CJ a NJ
7. Pedagogické základy výuky CJ a NJ
8. Jazykové prostředky a jejich vzájemný vztah
9. Fonologický a grafologický systém ve výuce NJ
10. Gramatická stavba řeči a slovní zásoba ve výuce NJ
11. Řečové dovednosti a jejich vzájemný vztah
12. Poslech a čtení s porozuměním ve výuce NJ
13. Mluvený projev ve výuce NJ
14. Písemný projev ve výuce NJ
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základy obecné didaktiky, obecné pedagogiky a vývojové psychologie |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student/ka rozliší obsah a cíl předmětu a získá znalosti o vyučování CJ a NJ a o provázanosti jednotlivých činitelů vyučovacího procesu. Porovná zásady i priority vyučování CJ a NJ v různých historických obdobích, zjistí stav "Instituce DaF" (vývoj němčiny jako CJ) ve světě. Užívá základní terminologii didaktickou diskurzu jak v češtině, tak v němčině |
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|