|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / 9NJ2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
9NJ2
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Německý jazyk 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Německý jazyk s didaktikou 2
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
6 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KNJ/9NJD2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je (v návaznosti na předmět NJ1) vybavit budoucího učitele prvního stupně jazykovými znalostmi a dovednostmi potřebnými pro realizaci efektivní rané výuky NJ, popř. přípravu a vedení kroužku německého jazyka na prvním stupni základní školy. Cílem je prohloubit jazykovou úroveň studujících, tentokrát se zaměřením na lexikální úroveň jazyka. Pokračovat ve zdokonalování jazyka v oblasti výslovnosti, osvojit si základní pojmy z fonetiky a fonologie, seznámit se s fonetickými symboly, se zvukovou podobou jazyka jako hlavním prostředkem komunikace. Cílem je rovněž rozšíření slovní zásoby umožňující komunikaci v běžném denním styku v rámci známých situací a témat, např. pomocí rozmanitých herních aktivit.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích. Závěrečný zápočtový test.
Pro úspěšné absolvování tohoto předmětu se doporučuje splnění předmětu KNJ/NJD1.
|
Obsah
|
1.-3. Fonetická cvičení s využitím učebnic pro 1. stupeň ZŠ.
4.-5. Výběr cvičení z učebnic k procvičení funkční gramatiky, vhodné hry pro děti.
6. Sloveso, neurčité tvary, systém časů v němčině.
7. Slovesný rod - aktivum, pasívum.
8. Člen jako funkční slovo, druhy členů, deklinace.
9. Zájmena, třídění, druhy, deklinace.
10. Zvratné zájmeno v němčině, funkce zájmen es a man.
11.-12. Tematické okruhy, např.: nákupy, oblékání, jídlo a pití, cestování...
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Doležal, Jiří; Šimečková, Alena. Cvičení z německé gramatiky pro pokročilé. 1. vyd. Jinočany : H & H, 1992. ISBN 80-85467-34-8.
-
Doporučená:
Helbig, Gerhard; Buscha, Joachim. Deutsche Grammatik : ein Handbuch für den Ausländerunterricht. 18. Aufl. Leipzig : Verlag Enzyklopädie, 1998. ISBN 3-324-00118-8.
-
Doporučená:
Oulehlová, Marie. Hrátky s němčinou. Vyd. 1. Brno : MC nakladatelství, 1995.
-
Doporučená:
Horstmann, Gerhard; Kaier, Andrea. Maturitní témata v němčině : nově 25 + 5 Konversationsthemen. 2., rozš. vyd. Plzeň : Fraus, 2004. ISBN 80-7238-331-0.
-
Doporučená:
Povejšil, Jaromír. Mluvnice současné němčiny. Praha : Academia, 1999. ISBN 80-200-0076-3.
-
Doporučená:
Höppnerová, Věra; Kremzerová, Anna. Němčina pro jazykové školy 2 : s novým pravopisem. Praha : Scientia, 2002. ISBN 80-7183-264-2.
-
Doporučená:
Berglová, Eva; Formánková, Eva; Mašek, Miroslav. Německá gramatika : přehled, cvičení, testy. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 1995. ISBN 80-85784-12-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
20
|
Celkem
|
112
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
schopnost užívat NJ na úrovni A2 a vyšší |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student dokáže aplikovat základní gramatické a pravopisné jevy v písemném a mluveném projevu, umí je rozlišit, určit a zdůvodnit. Orientuje se v základní lingvistické terminologii. Automatizuje gramatické a lexikální prostředky při tvorbě mluvené i psané řeči. Zhodnotí některé současné učebnice němčiny pro 1. stupeň ZŠ |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
|
|
|
|