|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / 9NJD1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
9NJD1
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Německý jazyk s didaktikou 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
5
[HOD/SEM]
Seminář
5
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Poučit o fonetice - fonologii. Systém českých a německých hlásek, fonetická transkripce. Procvičit spisovnou výslovnost na jednoduchých textech vhodných pro mladší žáky ZŠ. Oživit, upevnit a rozvíjet slovní zásobu, praktickou komunikaci v NJ. Upevňovat písemný projev a základy německé gramatiky. Zdokonalit spisovnou výslovnost. Vyrovnat vstupní jazykové znalosti, dosáhnout jazykové úrovně A1.1.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích. Zápočtový kontrolní test, vzorové hlasité čtení v německém jazyce.
|
Obsah
|
1. Zvuková stránka jazyka, pravidelná fonetická cvičení ( výběr z učebnic), vzorové čtení krátkých textů, mluvená, psaná forma jazyka.
2. Německá výslovnostní norma, asimilace v němčině a češtině, slovní přízvuk, slova cizího původu, větný přízvuk a intonace.
3. Přehled znaků fonetické transkripce, současný německý pravopis.
4. Hry vhodné pro cizojazyčnou výuku v primární škole ( zejména na rozvoj fonematického sluchu), didaktické poučení, jak pracovat s dětmi v úvodním audioorálním kurzu bez učebnic.
5. Hlavní rysy morfologického systému, slovní druhy a jejich dělení.
6. Sloveso, tvary sloves, přehled silných a nepravidelných sloves.
7. Substantivum, třídění podstatných jmen, deklinační typy německých substantiv.
8. Adjektivum, stupňování, deklinace.
9.-12. Běžné tematické okruhy, např.: životopis, volný čas, sport, škola...
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Mangold, Max. Aussprachewörterbuch : Wörterbuch der deutschen Standardaussprache. 3., völlig neu bearb. und erw. Aufl. Mannheim [etc.] : Dudenverlag, 1990. ISBN 3-411-20916-X.
-
Doporučená:
Horstmann, Gerhard; Kaier, Andrea. Maturitní témata v němčině : nově 25 + 5 Konversationsthemen. 2., rozš. vyd. Plzeň : Fraus, 2004. ISBN 80-7238-331-0.
-
Doporučená:
Kovářová A. Mein erstes Lesebuch.. Nová škola Brno, 1997.
-
Doporučená:
Romportl, Milan. Nástin fonetiky jazyka německého. 2/1 vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1969.
-
Doporučená:
Höppnerová, Věra; Kremzerová, Anna; Nožičková, Eva. Němčina pro jazykové školy 2. 1. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1990.
-
Doporučená:
Romportl, Milan. Základy fonetiky : Určeno pro posl. fak. filozof.. 2. vyd. (v SPN 1. vyd.). Praha : SPN, 1985.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
Celkem
|
107
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
schopnost užívat NJ na úrovni A2 a vyšší |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student užívá a zdokonaluje spisovnou výslovnost, orientuje se v systému českých a německých hlásek. Oživí, upevní a rozvíjí systematicky slovní zásobu v praktické komunikaci. Upevňuje základy gramatiky a písemný projev s oporou o nová pravidla německého pravopisu |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|