|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / DINŠ1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
DINŠ1
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Didaktika německého jazyka NŠ 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Rozlišit obsah a cíl předmětu a získat přehled o vyučování CJ a NJ na 1. stupni ZŠ a o provázanosti jednotlivých činitelů vyučovacího procesu. Získat vědomosti o vyučování CJ a NJ a jeho prioritách v různých historických obdobích, o stavu "Instituce DaF" (vývoj němčiny jako CJ) ve světě. Ovládat základní terminologii didaktického diskurzu jak v češtině, tak v němčině.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích,krátké ústní referáty (Učitelské noviny - zaměření na CJ, časopis Cizí jazyky),zpracování kratšího projektu na základě pozorování při praxi na 1.stupni ZŠ formou seminární práce.
|
Obsah
|
1. Definice didaktiky a metodiky výuky cizích jazyků
2. Osobnost učitele cizích jazyků na 1. stupni ZŠ
3. Cíle výuky
4. Obsah výuky cizích jazyků
5. Dějiny a vývoj výuky CJ a NJ
6. Metody ve výuce CJ a NJ na 1.stupni ZŠ a jejich srovnání
7. Lingvistické základy výuky cizích jazyků
8. Psychologické základy výuky cizích jazyků
9. Pedagogické základy výuky cizích jazyků
10. Jazykové prostředky a jejich vzájemný vztah
11. Gramatická stavba řeči
12. Fonologický systém
13. Grafologický systém
14. Slovní zásoba
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Heyd, Gertraude. Deutsch lehren : Grundwissen für den Unterricht in Deutsch als Fremdsprache. 2., überarb. und erw. Aufl. Frankfurt am Main : Verl. M. Diesterweg, 1991. ISBN 3-425-04373-0.
-
Základní:
Choděra, Radomír; Ries, Lumír. Výuka cizích jazyků : na prahu nového století. Ostrava : Ostravská univerzita. Pedagogická fakulta, 1999.
-
Doporučená:
Časopisy. Cizí jazyky,.
-
Doporučená:
Deutsch als Fremdsprache : Zeitschrift zur Theorie und Praxis des Deutschunterrichts für Auslander. Leizig : Univerzita Leipzig, 1964.
-
Doporučená:
Hendrich, Josef. Didaktika cizích jazyků : Celost. vysokošk. učebnice pro stud. filozof. a pedagog. fakult. 1. vyd. Praha : SPN, 1988.
-
Doporučená:
Kubík, Miloslav. Jazykověda a příprava učitelů jazyků : Teoretické problémy. II. Praha : Univerzita Karlova, 1980.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
24
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
10
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
40
|
Celkem
|
74
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
vymezit základní pojmy obecné didaktiky, pedagogiky a vývojové psychologie |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
uplatnit jazykové znalosti a řečové dovednosti na úrovni A2/B1 |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
definovat zásady a specifka DaF- vyučování |
popsat jednotlivé činitele vyučovacího procesu |
vysvětlit základní pojmy didaktikého diskurzu v ČJ a NJ |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
analyzovat a srovnat efektivitu jednotlivých vyučovacích metod rané výuky NJ |
vypracovvat projekt k danému tématu na základě pozorování při praxi na 1.st.ZŠ |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Individuální konzultace, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|