|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / DIPR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
DIPR
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Didaktický proseminář
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student získá základní vědomosti o problematice výuky cizího jazyka. (Specifika německého jazyka). Student si osvojí praktické dovednosti při realizaci procesu osvojování řečových dovedností a nadchne se pro povolání učitele a pro další studium na FPE. Během přednášek si student osvojí základy teorie DaF vyučování a terminologii oborové didaktiky německého jazyka. V rámci seminářů se seznámí se základními formami práce se slovní zásobou, prezentací a nácvikem mluvnického učiva, s možností využití německého jazyka v rámci volnočasových aktivit dětí. Ve spolupráci s fakultními učiteli student pozná školní prostředí a aktivity.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích, studium doporučené literatury, zápočtový test.
|
Obsah
|
1. Didaktika cizích jazyk a vědy s ní souvisejíci
2.Základní terminologie didaktiky cizích jazyků, didaktiky německého jazyka
3.-4. Metody cizojazyčného vyučování
5.-6. DaF- vyučování v České republice (rámcové programy, pedagogické dokumenty, aktuální učební soubory)
7. "Job shadowing" (úzká spolupráce s fakultními učiteli)
8. -9. Učitel a jeho postavení ve společnosti, kompetence učitele
10.-11. Mimoškolní výuka NJ, možnosti a způsoby motivace učení se NJ
12-13.Závěrečné kolokvium a zhodnocení semináře
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Předmět nemá žádné online opory.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
FUNK, H., KOENIG, M. Grammatik lehren und lernen. Berlin, 1991.
-
Doporučená:
LEGUTKE, M., SCHART, M.:. Lehrkompetenz und Unterrichtsgestaltung: Buch mit DVD.. ISBN 978-3-12-606522-1.
-
Doporučená:
RAMPILLON, U. Lerntechniken im Fremdsprachenunterricht. Ismaning, 1989. ISBN 3-19-006967-0.
-
Doporučená:
NEUNER, G., HUNFELD,H. Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts. Berlin, 1993. ISBN 978-3-468-49676-9.
-
Doporučená:
Společný evropský referenční rámec pro jazyky :jak se učíme jazykům, jak je vyučujeme a jak v jazycích hodnotíme. Olomouc, 2002. ISBN 80-244-0404-4.
-
Doporučená:
DYTRTOVÁ, R.; KRHUTOVÁ, M. Učitel: příprava na profesi.. ISBN 978-80-247-2863-6.
-
Doporučená:
ZIEBBEL, B., MENSE, H. Unterrichtsbeobachtung und Lehrerverhalten. Berlin, 2002. ISBN 3-468-49633-8.
-
Doporučená:
Šimoník, Oldřich. Úvod do školní didaktiky. Brno : MSD, 2003. ISBN 80-86633-04-7.
-
Doporučená:
JANÍKOVÁ, V. Výuka cizích jazyků. Praha, 2011. ISBN 987-80-247-3512-2.
-
Doporučená:
BALLWEG, S., DRUMM, S. et.al. Wie lernt man die Fremdsprache Deutsch?. ISBN 978-3-12-606966-3.
-
Doporučená:
MÜLLER, B.-D. Wortschatzarbeit und Bedeutungsvermittlung. Berlin, 1994. ISBN 3-468-49672-9.
-
Doporučená:
BUTTNER, A.. 100 aktivit, her a učebních strategií ve výuce cizích jazyků: praktické návody, jak zpříjemnit výuku studentům i sobě.. Brno. ISBN 978-80-266-0203-3.
-
Doporučená:
ROCHE, J. TERRASI- HAUFE, E., GIETL, K., SINNIC, M.:. 33 Methoden: DaZ im Deutschunterricht.. ISBN 978-3-403-07687-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
37
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
15
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat základními teoretickými znalostmi obecné didaktiky |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
zpracovat a prezentovat poznatky získané řešeší (nejen) v odborné literatuře |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
definovat základní pojmy teorie didaktiky a metodiky výuky NJ |
popsat a vymezit kompetence (dobrého) učitele NJ |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
rozlišit a aplikovat základní formy práce s výslovností, slovní zásobou a nácvikem mluvnického učiva v rámci výuky NJ |
analyzovat a diskutovat teoretické poznatky s odborníky z praxe |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
|
|
|
|