|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / GLEX2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
GLEX2
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Gramaticko-lexikální cvičení 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
9 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je zopakovat, více procvičit a rozšířit znalosti studentů v oblasti německé gramatiky získané zejména v předmětech Morfologie 1 a 2.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na cvičeních. Zápočet: písemný test gramatický a lexikální. Průběžná domácí příprava.
|
Obsah
|
1. Opakování konjugace sloves
2.-3. Slovesa, která mísí slabé a silné tvary
4. Pomocná slovesa v perfektu
5.-6. Trpný rod a možnosti jeho vyjádření, procvičení konstrukcí s trpným významem
7. Odlučitelné a neodlučitelné slovesné předpony
8.-9. Slovesné předpony dílem odlučitelné a dílem neodlučitelné
10. Opakování rekce sloves
11. Verbonominální vazby
12. Závěrečný test
Jmenovaná témata budou vzhledem k jejich obsáhlosti procvičována zpravidla v jednom až dvou seminářích.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Předmět nemá žádné online opory.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Buscha, A., Szita, S., Raven, S. C-Grammatik. Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache.. Leipzig, 2017. ISBN 978-3-941323-11-7.
-
Základní:
Dreyer, Hilke; Schmitt, Klaus. Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik. Ismaning, 2013. ISBN 978-3-19-307255-9.
-
Základní:
Helbig, G.; Buscha, J. Übungsgrammatik Deutsch. München, 2013. ISBN 978-3126063661.
-
Základní:
Hall, K.; Scheiner, B. Übungsgrammatik für Fortgeschrittene. Ismaning, 2013. ISBN 978-3-19-007448-8.
-
Doporučená:
Höppnerová, Věra. Begleiter durch die deutsche Grammatik. Praha, 2015.
-
Doporučená:
Helbig, G., Buscha, J. Deutsche Grammatik : ein Handbuch für den Ausländerunterricht. Stuttgart, 2013. ISBN 978-3-12-606365-4.
-
Doporučená:
Wöllstein, A.; Dudenredaktion (Hg.). Duden. Die Grammatik. Band 4.. Berlin, 2022. ISBN 978-3-411-04048-3.
-
Doporučená:
Wermke, M.; Kunkel-Razum, K.; Scholze-Stubenrecht, W. (Hg.). Duden. Die Grammatik. Band 4.. Mannheim, 2009. ISBN 978-3-411-04050-6.
-
Doporučená:
Povejšil, J. Mluvnice současné němčiny. Praha, 2004.
-
Doporučená:
Hering, A.; Matussek, M.; Perlmann-Balme, M. Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache.. Ismaning, 2002.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
24
|
Celkem
|
54
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat znalostí NJ na úrovni B2 a vyšší |
vysvětlit základní pojmy z oblasti německé morfologie |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
samostatně pracovat s odbornou literaturou v ČJ i NJ |
správně tvořit slovesné tvary, zejména příčestí minulé a přítomné |
správně časovat slovesa v němčině |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozeznat a charakterizovat slovesa přechodná |
vysvětlit významové rozdíly mezi synonymními slovesy |
rozlišovat slabé a silné časování v závislosti na významu slovesa či aktuální tendenci v současné němčině |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
tvořit a užívat všechny slovesné tvary |
správně používat pomocná slovesa při tvoření minulých časů |
převádět věty z činného rodu do trpného |
používat synonymní slovesa ve správných kontextech |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|