|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / KASL
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
KASL
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Kapitoly ze současné literatury
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je seznámit studenty s antickými tradicemi, které jsou společným kořenem evropské kultury. Kurz se zároveň prolíná s komparistikou a je zde tematizována i současná dětská literatura a literatura pro mládež.
|
Požadavky na studenta
|
Individuální četba vybraných textů a textových ukázek. Aktivní účast na diskuzi v seminářích. Plnění úkolů spojených s rešerší, analýzou a interpretací textu během semestru. Seminární práce a její prezentace.
|
Obsah
|
1-4. Božstva a hrdinské mýty antiky, kosmogonie a theogonie
teorie; Ezopův způsob psaní a historický kostým
dědictví a tradice; adaptace, přebásnění
práce s textem: Prometheus, teorie o prvotním hříchu
5.-7. Mýtus o Heraklovi
práce s textem: Adaptace od Hackse a Hüttnera
Herakles-projekt z roku 1992 (školní projekt)
8.-10. Vznik antického divadla: Mýtus o Dionýsovi
teorie: Aristotelova poetika
vznik tragédie a komedie (na ukázkách v textu)
populárně naučná dětská literatura o antickém divadle
11. Recepce antiky ve výtvarném umění
12.-13. statement k vlastnímu bádání studentů o antice
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
24
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
10
|
Vypracování seminární práce v magisterském studijním programu [5-100]
|
20
|
Celkem
|
54
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat jazykovými znalostmi na úrovni B2 a vyšší |
popsat základní pojmy literární historie, interpretační metody |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
uvést do souvislostí antickou látku a současnou literaturu |
prezentovat odbornou znalost literárně-historického přehledu |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
analyzovat klíčové problémy současnosti a otázky aktuálního literárního světa |
analyzovat a interpretovat vybrané literární texty |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Samostudium, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostatná práce studentů, |
Samostudium, |
Diskuse, |
|
|
|
|