|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / MED
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
MED
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Média ve výuce cizích jazyků
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem tohoto předmětu je didaktizace fenoménu "multimédia". Obrovský rozmach těchto technologií výrazně ovlivňuje i výukové trendy ve školství a s tím spojenou potřebu "kompetentnosti" vyučujících. Studenti zapsaní v tomto předmětu získají obecný teoretický přehled o aktuálním stavu a praktickou zkušenost s didaktickou pomůckou "multimédium".
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích, studium doporučené literatury, aktivní aplikace médií jako nástroj výuky cizích jazyků .
|
Obsah
|
Seminář je zaměřený na využití multimedií ve výuce cizích jazyků. Podrobná analýza jednotlivých médií s ohledem na jejich uplatnění ve výuce jazyků. Důraz kladen na praktické poznatky a jejich aplikaci v praxi. Propojení s didaktikou a metodikou výuky.
1. OBECNÉ SEZNÁMENÍ S MULTIMÉDII
2. MULTIMÉDIA A VÝUKA NĚMECKÉHO JAZYKA
3. ZÁZNAM ZVUKU A VYUŽITÍ V HODINĚ NJ
4. INTERNETOVÉ VYHLEDÁVAČE VHODNÉ PRO NĚMČINÁŘE
5. WORKSHOP NA TÉMA: INTERNETOVÉ VYHLEDÁVAČE VHODNÉ PRO NĚMČINÁŘE
6. CHAT JAKO PROSTŘEDEK KONVERZACE A TESTOVÁNÍ ZNALOSTÍ ŽÁKŮ RESP. STUDENTŮ
7. WORKSHOP NA TÉMA: CHAT JAKO PROSTŘEDEK KONVERZACE A TESTOVÁNÍ ZNALOSTÍ ŽÁKŮ/ STUDENTŮ
8. WWW STRÁNKY VHODNÉ PRO VÝUKU NJ: KIKA.DE, NJ.DE, DAF.DE, HUBER.DE ATD.
9. WORKSHOP NA TÉMA: WWW STRÁNKY VHODNÉ PRO VÝUKU NJ
10. WEBKAMERA VE VÝUCE NJ, MP3, DVD A VIDEOKAMERA VE VÝUCE NJVE VÝUCE NJ
11. WORKSHOP NA TÉMA: WEBKAMERA, MP3, DVD A VIDEOKAMERA VE VÝUCE NJVE VÝUCE NJ
12. INTERNETOVÉ A OSTATNÍ DOSTUPNÉ MULTIMEDIÁLNÍ SLOVNÍKY
13. INTERAKTIVNÍ TABULE
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Jank, W. u. Meyer, H. Didaktische Modelle, 5. völlig überarbeitete Auflage,. Berlin.
-
Doporučená:
Baacke, D. Die Medien. In: Lenzen, D. (Hrsg.): Erziehungswissenschaft: Ein Grundkurs.. Rowohlt Taschenbuch Verlag,, 2002.
-
Doporučená:
Hagemann, W. Einführung in die Mediendidaktik.. Verlagsgesellschaft Schulfernsehen.
-
Doporučená:
Hüther, J. Grundbegriffe Medienpädagogik;. München: KöPäd-Verl.,, 1999.
-
Doporučená:
Maier, W. Grundkurs Medienpädagogik/Mediendidaktik: Ein Studien- und Arbeitsbuch.. Weinheim und Basel.
-
Doporučená:
Peterßen, W. Lehrbuch Allgemeine Didaktik, 6. völlig veränd., akt. u. erw. Auflage,. München.
-
Doporučená:
Tulodziecki, G. Medien im Unterricht und Erziehung. In: Roth, L. (Hrsg.): Handbuch für Studium und Praxis,. München.
-
Doporučená:
Wittern, J. Mediendidaktik - ihre Einordnung in eine offen strukturierte Entscheidungstheorie des Lehrens und Lernens - Band I.. Leske Verlag + Budrich GmbH Opladen.
-
Doporučená:
Schell, Fred; Stolzenburg, Elke; Theunert, Helga. Medienkompetenz: Grundlagen und pädagogisches Handeln. München : Kopäd Verlag, 1999. ISBN 3-929061-38-4.
-
Doporučená:
Jauß, G. Medienoffensive in der Jugendhilfe - Erfahrungen aus dem Diasporahaus Bietenhausen. In: Pfeiffer, U., Mertens, G., Renz, C., von Dungen, B., Mack, J. (Hrsg.): ajs Informationen, Medienkompetenz und Chancengleichheit: Präsidium der Aktion Jugendschutz,. Landesarbeitsstelle Baden-Württemberg. Offizin Chr. Scheufele GmbH & Co. KG.
-
Doporučená:
Bauer, W. Multimedia in der Schule? Potenziale, Gefahren, Herausforderungen.
-
Doporučená:
Hendricks, W. Neue Medien in der Sekundarstufe I und II, Didaktik, Unterrichtspraxis.. Cornelsen Verlag Scriptor GmbH & Co. KG, Berlin.
-
Doporučená:
Schmidt, P. Schule und neue Medien. In: Baer, A. (Hrsg.): Werkstatt Multimedia, Chancen von Multimedia und Internet im Unterricht.. Verband der Schulbuchverlage e. V., Frankfurt a. M..
-
Doporučená:
Weizenbaum, J. Soll Internet Schulfach werden? In: Sommer, von Kuenheim (Hrsg.): Zeitpunkte, das Magazin zu Themen der Zeit: Lernen mit dem Computer.. Zeitverlag Gerd Bucerius GmbH & Co..
-
Doporučená:
Bertelsmann Stiftung, Heinz Nixdorf Stiftung. Studium Online, Hochschulentwicklung durch neue Medien,. Gütersloh.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
13
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
13
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat znalostmi NJ na úrovni B2 a vyšší |
disponovat přehledem o počítačových programech MS Office (Word, PowePoint, a.j.), internetových prohlížečích (Explorer, Mozilla, Google a.j.), a aktuálním software (Skype, Instagram, Facebook atd.) |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikovat znalost NJ při práci s multimédii (DVD, MP3, MP4, interaktivní tabule atd.) |
pracovat s PC |
používat MS Office (Word, PowePoint, a.j.), internetové prohlížeče (Explorer, Mozilla, Google a.j.), a aktuální software (Skype, Instagram, Facebook atd.) |
instalovat jednoduchý Software na PC |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
disponovat teoretickým přehledem o aktuálních trendech v oboru multimédií |
používat odbornou terminologii |
vysvětlit strukturu a využití multimédií ve výuce |
posoudit a porovnat kladné resp. záporné aspekty jednotlivých multimédií ve vztahu k výuce NJ |
disponuje přehledem o "bezpečnosti" při práci s internetem |
disponuje přehledem o internetových vyhledávačích |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
využívat prakticky multimédia jako didaktickou pomůcku ve výuce NJ |
sestavit výukovou jednotku s využitím multimédií |
vyhledat relevantní informace v multimédiích |
používat interaktivní formy výuky |
pracovat s internetovými vyhledávači |
pracovat s online slovníky a překladači |
stahovat a instalovat soubory aplikovatelné ve výuce NJ |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Demonstrace dovedností, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|