|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / MRF2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
MRF2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Morfologie 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
12 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ano
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámení s deklinací adjektiv, zájmen a číslovek a problematikou nesklonných slovních druhů. Aplikace znalostí morfologie v mluveném i psaném projevu, orientace v příslušné odborné literatuře.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích, samostatné studium povinné literatury a plnění zadaných úkolů, úspěšné vypracování průběžného a závěrečného testu, ústní zkouška.
|
Obsah
|
1.-2. Adjektivum: deklinace a komparace.
3. Valence adjektiva.
4. Zájmena: klasifikace a užití.
5. Číslovky: klasifikace a užití. Označení míry a množství.
6. Adverbium: klasifikace, komparace.
7.- 8. Předložky: rekce a sémantické rozlišení.
9. Spojky koordinační.
10. Spojky subordinační.
11. Částice: druhy a užití.
12. Citoslovce jako výraz fyzických a psychických pocitů.
Elektr. opora courseware: https://portal.zcu.cz/portal/studium/courseware/knj/mrf2
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
https://portal.zcu.cz/portal/studium/courseware/knj/mrf2/o-predmetu.html
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Höppnerová, Věra. Begleiter durch die deutsche Grammatik. Praha, 2015. ISBN 978-80-87865-11-8.
-
Doporučená:
Engel, Ulrich. Deutsche Grammatik. 2. doplněné vydání. Heidelberg : Verlag Julius Groos, 1988. ISBN 3-87276-600-7.
-
Doporučená:
Helbig, Gerhard; Buscha, Joachim. Deutsche Grammatik: ein Handbuch für den Ausländerunterricht. München, 2013. ISBN 978-3-12-606365-4.
-
Doporučená:
DUDEN, Band 4. Die Grammatik.. Mannheim, 2009.
-
Doporučená:
Götze, L., Hess-Lüttich, E. W. B. Grammatik der deutschen Sprache: Sprachsystem und Sprachgebrauch. München, 2002. ISBN 9783577100731.
-
Doporučená:
Eisenberg, Peter. Grundriss der deutschen Grammatik. Bd.1: Das Wort. Stuttgart, 2006.
-
Doporučená:
Hentschel, E., Weydt, H. Handbuch der deutschen Grammatik. Berlin, 2013. ISBN 978-3-11-028669-4.
-
Doporučená:
Dreyer, Hilke; Schmitt, Klaus. Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik. Ismaning, 2013. ISBN 978-3-19-307255-9.
-
Doporučená:
Povejšil, J. Mluvnice současné němčiny. Praha, 2004.
-
Doporučená:
Beneš, E., Jungwirth, K, Kouřimská, M., Zapletal, Š. Praktická mluvnice němčiny.. Plzeň, 2008.
-
Doporučená:
Helbig, Gerhard; Buscha, Joachim. Űbungsgrammatik Deutsch. Berlin, 2000. ISBN 3-468-49494-7.
-
Doporučená:
Hering, A.; Matussek, M.; Perlmann-Balme, M. Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache.. Ismaning, 2002.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
10
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
15
|
Kontaktní výuka
|
24
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
30
|
Celkem
|
79
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat znalostí základní lingvistické terminologie |
disponovat znalostí NJ na úrovni B1 a vyšší |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
samostatně pracovat s cizojazyčnou odbornou literaturou |
správně tvořit slovesné tvary |
správně skloňovat substantiva a používat členy |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizovat přídavná jména, zájmena a číslovky a vysvětlit jejich deklinaci |
vysvětlit použití a deklinaci zpodstatnělých přídavných jmen a číslovek |
charakterizovat nesklonné slovní druhy a vysvětlit jejich použití |
definovat základní odbornou terminologii |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
správně skloňovat přídavná jména, zájmena a číslovky |
správně stupňovat přídavná jména a příslovce |
správně používat předložky |
tvořit různé typy souvětí souřadných |
používat další nesklonné slovní druhy |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
- rozvíjet schopnost kvalifikovaně se rozhodnout |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Řešení problémů, |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|