|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / MVED
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
MVED
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Metodika věd. práce pro stud. učitelství
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
15 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KNJ/MVEDX
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Poučit o metodách vědecké práce a technice filologické práce. Orientace v bibliografiích, výpisky literatury, exerpce jazykového materiálu, třídění a hodnocení excerpt, experiment v lingvodidaktice, uplatnění statistických metod, formální náležitosti bakalářské práce. Sestavit projekt bakalářské práce a připravit se na obhajobu.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích. Vypracování projektu bakalářské práce. Fiktivní obhajoba v semináři.
|
Obsah
|
1. Formulace řešeného roblému, sestavení projektu bakalářské práce.
2. Obecné pokyny ke struktuře práce.
3.-4. Platné normy pro formální úpravu práce, citace, odkazy, poznámky.
5.-6. Vyhledání a analýza odborné literatury, syntéza dosavadních poznatků, opora o internet.
7.-8. Vytyčení cíle, případně hypotéz, výběr vhodných výzkumných metod ke splnění cíle nebo ověření hypotéz.
9. Stanovení časového harmonogramu, organizační zabezpečení realizace projektu bakalářské práce.
10. Příprava na prezentaci bakalářské práce v semináři.
11.-12. Fiktivní obhajoba v semináři.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Bibliografické odkazy pro seznamy a citace [online]
(Bratková, Eva)
-
Doporučená:
Hniličková, Jitka. Didaktické testy a jejich statistické zpracování. 1. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1972.
-
Doporučená:
Diplomová práce příležitost k seberealizaci : Metodologické předpoklady zpracování odborné písemné práce. Brno : CERM, 1994. ISBN 80-85867-59-1.
-
Doporučená:
Kapounová, Jana. Formální úprava diplomové práce. 1. vyd. Ostrava : Ostravská univerzita, 1998. ISBN 80-7042-141-X.
-
Doporučená:
Chráska, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu : základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
-
Doporučená:
Plecheta, Zdeněk. Pokyny pro vypracování magisterské diplomové práce. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 2000. ISBN 80-210-2431-3.
-
Doporučená:
Skalková, Jarmila. Úvod do metodologie a metod pedagogického výzkumu. 2. dopln. vyd. Praha : SPN, 1985.
-
Doporučená:
Klimeš, Lumír. Úvod do vědecké práce v jazykovědné bohemistice : se zvláštním zřetelem k tvorbě diplomových prací a prací pro SVOČ [studentská věd. a odb. činnost] : určeno stud. 4. a 5. roč. učitelství VVP [všeobec. vzdělávacích předmětů]. 1. vyd. Plzeň : Pedagogická fakulta, 1983.
-
Doporučená:
Mašek, Jan. Videotechnika ve výuce : Určeno stud. 3. roč. UVVP a bakalářského studia. Díl 1. 1. vyd. Plzeň : Západočeská univerzita, 1993. ISBN 80-7043-067-2.
-
Doporučená:
Michalík, Petr; Roub, Zdeněk; Vrbík, Václav. Zpracování diplomové a bakalářské práce na počítači. 2. vyd. V Plzni : Západočeská univerzita. Pedagogická fakulta, 2006. ISBN 80-7043-458-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
66
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
student má znalost NJ na úrovni B2 a vyšší |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
komunikovat v NJ na úrovni B2 |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
dodržovat formální úpravu, odkazy na literaturu, citace, poznámky, resumé podle platných norem |
stanovit hypotézy a aplikuje vhodné výzkumné metody |
provézt rozbor výsledků výzkumu, ověří hypotézy. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
prezentovat výsledky své práce |
sestavit projekt bakalářské práce |
vyhledat vhodnou literaturu, vymezí, posoudí a zhodnotí dosavadní teoretické poznatky o problematice |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Kvalifikační práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|