|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / MVED
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
MVED
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Metodika věd. práce pro stud. učitelství
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
13 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KNJ/MVEDX
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem kurzu je osvojení si základních postupů a formálních náležitostí odborné práce v humanitních oborech pěstovaných v rámci moderní germanistiky (lingvistika, literární věda, didaktika, historie, kultura). Obsah kurzu je prakticky zaměřen na přípravu bakalářských prací studujících, včetně jejich jazykové stránky.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích. Portfolio úkolů souvisejících s přípravou bakalářské práce.
|
Obsah
|
1. Specifika výzkumu v humanitních disciplínách, formulace problému, cíle výzkumu, výzkumné otázky, hypotézy
2.-3. Struktura práce, časový harmonogram, průběh obhajoby
4.-5. Heuristika - primární a sekundární literatura, odborné časopisy, bibliografie, knihovní katalogy, archivní prameny, jazykové korpusy, elektronické informační zdroje, internet. Kritická analýza zdrojů, interpretace a syntéza
6. Odborný jazyk a odborný styl v němčině
7.-8. Formální náležitosti vědecké práce - poznámkový aparát, přímé a nepřímé citace, závěrečná bibliografie, přílohy
9. Zpracování práce na počítači - formátování, základy typografie, práce s elektronickými slovníky a elektronickými zdroji, umělá inteligence
10.-11. Charakteristika základních výzkumných metod v humanitních disciplínách
12.-13. Prezentace projektů bakalářských prací a jejich fiktivní obhajoba
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
SCHÄFER, S.; HEINRICH, D.; ATANASOVA-HÜTTINGER, Z. Wissenschaftliches Arbeiten an der deutschen Hochschulen. Eine Arbeitshilfe für ausländische Studierende im geistes- und gesellschaftswissenschaftlichen Bereich. Mit Übungsaufgaben. München, 2021. ISBN 978-3-86205-541-8.
-
Rozšiřující:
Online zdroje a digitální databáze, např. Web of Science, Scopus, ResearchGate, ScienceDirect, JSTOR. .
-
Doporučená:
NIEDERHAUSER, J. Die schriftliche Arbeit. Für Schule, Hochschule und Universität. Berlin, 2019. ISBN 978-3-411-74573-9.
-
Doporučená:
BEIßWENGER, M.; LEMNITZER, L.; MÜLLER-SPITZER, C. (Hg.). Forschen in der Linguistik. Eine Methodeneinführung für das Germanistik-Studium. Paderborn, 2022. ISBN 978-3-8252-5711-8.
-
Doporučená:
RESINGER, P. J.; KNITEL, D.; MADER, R; BRUNNER, H. Leitfaden zur Bachelor- und Masterarbeit. Einführung in wissenschaftliches Arbeiten und berufsfeldbezogenes Forschen an Hochschulen und Universitäten. Baden-Baden, 2021. ISBN 978-3-8288-7599-9.
-
Doporučená:
KRUSE, O. Lesen und Schreiben. Der richtige Umgang mit Texte im Studium. Konstanz/München, 2018. ISBN 978-3-8252-4999-1.
-
Doporučená:
JELE, H. Richtig zitieren. Stuttgart, 2021. ISBN 978-3-17-039989-1.
-
Doporučená:
CORSTEN, M.; CORSTEN, H. Schritt für Schritt zur Bachelorarbeit. Erfolgreich organisieren, recherchieren, präsentieren. München, 2017. ISBN 978-3-8006-5355-3.
-
Doporučená:
OERTNER, M.; ST. JOHN, I.; THELEN, G. Wissenschaftlich schreiben: Ein Praxisbuch für Schreibtrainer und Studierende. Paderborn, 2014. ISBN 978-3-8252-8569-2.
-
Doporučená:
KORNMEIER, M. Wissenschaftlich schreiben leicht gemacht. Für Bachelor, Master und Dissertation. Bern, 2021. ISBN 978-3-8252-5438-4.
-
Doporučená:
THEISEN, M. R. Wissenschaftliches Arbeiten. Erfolgreich bei Bachelor- und Masterarbeit. München, 2021. ISBN 978-3-8006-6373-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
66
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
student má znalost NJ na úrovni B2 a vyšší |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
komunikovat v NJ na úrovni B2 |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
dodržovat formální úpravu, odkazy na literaturu, citace, poznámky, resumé podle platných norem |
stanovit hypotézy a aplikuje vhodné výzkumné metody |
provézt rozbor výsledků výzkumu, ověří hypotézy. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
prezentovat výsledky své práce |
sestavit projekt bakalářské práce |
vyhledat vhodnou literaturu, vymezí, posoudí a zhodnotí dosavadní teoretické poznatky o problematice |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Seminární práce, |
Individuální prezentace, |
Kvalifikační práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Prezentace práce studentů, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|