|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / MVED1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
MVED1
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Metodika vědecké práce 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Němčina
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština, Němčina
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
V semináři je student seznamován se základními metodami a náležitostmi vědecké práce. Absolvent by měl samostatně zvládnout rešerši literatury k vybranému tématu v bibliografiích, knihovnách i v elektronických informačních zdrojích, měl by si osvojit formální náležitosti odborného textu (poznámkový aparát, práce s citacemi apod.) a být schopen samostatného stylizování odborného textu v němčině v rámci jednotlivých žánrů (exposé, referát, recenze, studie, monografie, seminární/bakalářská práce apod.). Dále se budou semináře věnovat různým technikám čtení, vytváření excerpt, hlavním slovníkům a příručkám apod.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích. Samostatná rešerše literatury. Vypracování seminární práce se všemi náležistostmi odborného textu.
|
Obsah
|
Témata kurzu:
1. Úvod
2. Seminární práce - příprava: vymezení tématu, rešerše literatury
3. Seminární práce - psaní: struktura práce, seznam literatury
4. Poznámkový aparát
5. Další možnosti odkazování v textu
6. Práce s citacemi
7. Stylistika odborného textu v němčině slovní zásoba, větná stavba
8. Stylistika odborného textu v němčině žánry odborných textů
9. Příprava práce na počítači - práce s elektronickými slovníky a lexikony
10. Příprava práce na počítači formátování, základy typografie
11. Specifika bakalářské práce obsahové a formální náležitosti
12. Prezentace seminárních prací, diskuse, řešení konkrétních problémů
13. Prezentace seminárních prací, diskuse, řešení konkrétních problémů
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Předmět nemá žádné online studijní opory.
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
NIEDERHAUSER, J. NIEDERHAUSER, J.: Die schriftliche Arbeit. Ein Leitfaden zum Schreiben von Fach-, Seminar- und Abschlussarbeiten in der Schule und beim Studium. Mannheim, 2000.
-
Doporučená:
BOEHNCKE, H. Schreiben im Studium. Vom Referat bis zur Examensarbeit.. Niederhausen, 2000.
-
Doporučená:
SCHÄFER, S., HEINRICH, D. Wissenschaftliches Arbeiten an deutschen Universitäten. München, 2010.
-
Doporučená:
BÄNSCH, A. Wissenschaftliches Arbeiten. Seminar- und Diplomarbeiten.. München, 2003.
-
Doporučená:
PAETZEL, U. Wissenschaftliches Arbeiten. Überblick über Arbeitstechnik und Studienmethodik.. Berlin, 2001.
-
Doporučená:
GRAEFEN, G., MOLL, M. Wissenschaftssprache Deutsch: lesen-verstehen-schreiben. Frankfurt am Main, 2011.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
25
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
2
|
Celkem
|
53
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat jazykovými znalostmi na úrovni B2 a vyšší |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
čtení německého textu s porozuměním |
základní orientace v knihovnách a knihovních katalozích |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
definovat teoretické zásady vědecké práce |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aplikovat teoretické zásady vědecké práce v praxi |
aplikovat základní techniky vědeckého psaní v praxi |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Seminární práce, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (badatelské metody), |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Projektová výuka, |
Skupinová konzultace, |
Samostatná práce studentů, |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|