|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / NJ2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
NJ2
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Německý jazyk 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Seminář
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
17 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je (v návaznosti na předmět NJ1) vybavit budoucího učitele prvního stupně jazykovými znalostmi a dovednostmi potřebnými pro realizaci efektivní rané výuky NJ, popř. přípravu a vedení kroužku německého jazyka na prvním stupni základní školy. Cílem je prohloubit jazykovou úroveň studujících, tentokrát se zaměřením na lexikální úroveň jazyka. Pokračovat ve zdokonalování jazyka v oblasti výslovnosti, osvojit si základní pojmy z fonetiky a fonologie, seznámit se s fonetickými symboly, se zvukovou podobou jazyka jako hlavním prostředkem komunikace. Cílem je rovněž rozšíření slovní zásoby umožňující komunikaci v běžném denním styku v rámci známých situací a témat, např. pomocí rozmanitých herních aktivit.
|
Požadavky na studenta
|
Student/ka pracuje aktivně v semináři, absolvuje dílčí test zaměřený na získané znalosti v oblasti německé gramatiky a lexikologie, formou referátu představí koncepci jedné výukové jednotky zaměřené na žáky prvního stupně (jazykový kroužek).
|
Obsah
|
1. Úvod, seznámení s cílem semináře.
2. Prohloubení lexikálních znalostí prakticky - I.
3. Prohloubení lexikálních znalostí prakticky - slovotvorba II.
4. Prohloubení lexikálních znalostí prakticky - význam slova a jeho struktura (slova mnohoznačná atp.).
5. Prohloubení lexikálních znalostí prakticky - slovní zásoba.
6. Prohloubení lexikálních znalostí prakticky- frazeologie I.
7. Prohloubení lexikálních znalostí prakticky- frazeologie II.
8. Prohloubení lexikálních znalostí prakticky- změny ve slovní zásobě.
9. Hra a aktivizační metody ve výuce německého jazyka.
10. Foneticko-fonologická cvičení
11. Opakování, evaluace.
13. Opakování, evaluace
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Předmět má elektronickou studijní oporu v podobě kurzu s názvem KNJ/NJ2 Německý jazyk 2 v prostředí LMS Moodle se všemi potřebnými informacemi a materiály.
https://phix.zcu.cz/moodle/course/view.php?id=3521
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
HÖPPNEROVÁ, V. Begleiter durch die deutsche Grammatik. Učebnice německé gramatiky s cvičením a klíčem. Praha. 2014.
-
Doporučená:
FISCHER, A. Deutsch lernen mit Rhytmus. Leipzig, 2007. ISBN 9783929526844.
-
Doporučená:
Doplňující autentické materiály pro nácvik výslovnosti, aktuální učebnice německého jazyka pro jaz.úroveň B1/A2/A1 (Hueber, Klett, Fraus)..
-
Doporučená:
GUBANOVA-MÜLLER, I., TOMMADDI,F. Gramatika v obrázcích. Praha. 2016.
-
Doporučená:
LEMCKE, Ch., ROZHRMANN, L. Grammatik Intensivtrainer A2. München, 2013. ISBN 978-3-12-606360-9.
-
Doporučená:
FUNK, H., KOENIG, M. Grammatik lehren und lernen. Berlin, 1991. ISBN 3-468-49679-6.
-
Doporučená:
MICHŇOVÁ, I. Němčina: 100 tipů a nápadů pro atraktivní výuku. Praha. 2019.
-
Doporučená:
MICHŇOVÁ, I. Německá podstatná jména jinak. Praha. 2023.
-
Doporučená:
REINKE, K. Phonetiktrainer A1-B1.. Stuttgart, 2012. ISBN 978-3-12-676232-8.
-
Doporučená:
Voltrová, Michaela. Přehledná německá gramatika. 2. vyd. Plzeň : Fraus, 2009. ISBN 978-80-7238-873-8.
-
Doporučená:
Machač, Pavel. Výslovnost němčiny : cvičení. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-969-3.
-
Doporučená:
LEMCKE, Ch., ROHRMANN, L. Wortschatz A1: Deutsch intensiv : das Training. Stuttgart. 2018.
-
Doporučená:
LEMCKE, Ch., ROHRMANN, L. Wortschatz A2: Deutsch intensiv : das Training. Stuttgart. 2018.
-
Doporučená:
Hladík, Petr. 111 her pro atraktivní výuku angličtiny. 1. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4763-7.
-
Doporučená:
REHLINGHAUS, M. 55 Grammatikspiele für Partner- und Gruppenarbeit. Stuttgart. 2019.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Celkem
|
40
|
Kombinovaná forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
40
|
Projekt individuální [40]
|
30
|
Kontaktní výuka
|
15
|
Celkem
|
85
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
15
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
52
|
Celkem
|
87
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat jazykovými prostředky min. na úrovni A2 |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
samostatně pracovat s odbornou literaturou a cizojazyčnými materiály |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozlišit specifika NJ na lexikální úrovni |
formulovat zásady a funkce her ve výuce |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
uplatňovat zásady správné výslovnosti v NJ |
komunikovat v běžných situacích |
prokazovat rozvoj řečových dovedností |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Diskuse, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|