|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / NJ3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
NJ3
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Německý jazyk 3
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
17 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Závěrečný ze série tří předmětů, jejichž cílem je vybavit budoucího učitele němčiny jazykovými znalostmi a dovednostmi pro efektivní ranou výuku NJ na prvním stupni základní školy. Cílem je prohloubit jazykovou úroveň studujících , tentokrát se zaměřením na syntaktickou oblast, výrazně zlepšit všechny řečové dovednosti tak, aby odpovídali úrovni B1/2 Společného evropského referenčního rámce pro jazyky. Praktický nácvik všech řečových dovedností je realizován tak, aby všechny aktivity (nebo jejich modifikace) byly využitelné v rané výuce NJ na 1. stupni ZŠ.
|
Požadavky na studenta
|
Student/ka pracuje aktivně v semináři, absolvuje dílčí test zaměřený na získané znalosti v oblasti německé gramatiky a lexikologie, formou prezentace předvede nabyté jazykové prostředky pro běžnou komunikaci v NJ.
|
Obsah
|
1. Úvod, seznámení s cílem semináře.
2. Prohloubení dílčích jazykových kompetencí (Wortschatz, Strukturen, Aussprache, Ortographie)
3. Foneticko-fonologická cvičení.
4. Prohloubení slovní zásoby na pozadí běžných komunikačních témat/situací.
5. Prohloubení jednotlivých řečových dovedností prakticky (Hören, Sprechen, Lesen, Schreiben).
6. Zásady efektivního komunikativního DaF- vyučování.
7. Osvojování jazykových prostředků pro efektivní komunikaci na vybraná témata I.
8. Osvojování jazykových prostředků pro efektivní komunikaci na vybraná témata II.
9. Konverzace a komunikace na pozadí autentických jazykových materiálů vhodných pro ranou výuku NJ I.
10. Konverzace a komunikace na pozadí autentických jazykových materiálů vhodných pro ranou výuku NJ I.
11. Prezentace vlastních jazykových dovedností (příprava a zpracování vlastních témat)
12. Stručný teoretický úvod do problematiky didaktiky cizích jazyků, kompetenční rámec učitele cizích jazyků.
13. Dotazy, Opakování, evaluace
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Předmět má elektronickou studijní oporu v podobě kurzu s názvem KNJ/NJ3 Německý jazyk 3 v prostředí LMS Moodle se všemi potřebnými informacemi a materiály.
https://phix.zcu.cz/moodle/course/view.php?id=3522
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
LLUNDQUIST- MOG, A., WIDLOK, B. DaF für Kinder. München, 2015. ISBN 978-3-12-606980-9.
-
Doporučená:
Doplňující autentické materiály pro nácvik všech jazykových dovedností, aktuální učebnice německého jazyka pro jaz.úroveň B1/A2/A1 (Hueber, Klett, Fraus)..
-
Doporučená:
SWERLOWA, O. Grammatik und Konversation 2. Arbeitsblätter für den Deutschunterricht. ISBN 978-3-12-606364-7.
-
Doporučená:
WICKE, R.E. Herz oder Pistole? Kommunikatives für den Unterricht.. Ismaning, 2007. ISBN 978-3-19-011751-2.
-
Doporučená:
KUBÁLKOVÁ, H. Komunikujeme německy: němčina pro obchod, ekonomiku a cestovní ruch. Plzeň. 2019.
-
Doporučená:
Němčina: konverzace. Brno. 2023.
-
Doporučená:
Norimberská doporučení pro ranou výuku..
-
Doporučená:
REINKE, K. Phonetiktrainer A1-B1.. Stuttgart, 2012. ISBN 978-3-12-676232-8.
-
Doporučená:
FANDRYCH, Ch., TALLOWITZ, U. Sage und Schreibe: Übungswortschatz Grundstufe A1-B1 mit Lösungen. Stuttgart. 2015.
-
Doporučená:
CZMERO, J., VESELÁ, B. Sprechen Sie mit!: intenzivní kurz německé konverzace. Brno. 2016.
-
Doporučená:
BUTZKAMM, W. Unterrichtssprache Deutsch :Wörter und Wendungen für Lehrer und Schüler. Ismaning, 2007. ISBN 3-19-001586-0.
-
Doporučená:
Buttner, Amy. 100 aktivit, her a učebních strategií ve výuce cizích jazyků : praktické návody, jak zpříjemnit výuku studentům i sobě. 1. vyd. Brno : Edika, 2013. ISBN 978-80-266-0203-3.
-
Doporučená:
Hladík, Petr. 111 her pro atraktivní výuku angličtiny. 1. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4763-7.
-
Doporučená:
DAUM, S.; HANTSCHEL, H.-J. 55 Kommunikative Spiele. Szenariendidaktik. Stuttgart. 2012.
-
Doporučená:
RINVOLUCRI,M, DAVIS,P. 66 Grammatikspiele Deutsch als Fremdsprache.. 1999. ISBN 978-3127688108.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
10
|
Celkem
|
10
|
Kombinovaná forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
20
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
8
|
Celkem
|
68
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
30
|
E-learning [dáno e-learningovým kurzem]
|
12
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
68
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat jazykovými prostředky a úrovni A2/B1 |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
samostatně pracovat s odbornou literaturou a cizojazyčnými materiály |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
definovat specifika NJ v syntaktické oblasti |
analyzovat možnosti zatraktivnění rané výuky NJ |
analyzovat vhodné jazykové prostředky pro běžnou komunikaci v NJ |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
uplatnit dosud nabyté jazykové znalosti v mluveném i v písemném projevu |
prokázat rozvoj řečových dovedností |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Kombinovaná zkouška, |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Portfolio, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Kooperativní výuka, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|