|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / PJA1Q
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
PJA1Q
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Praktická jazyková cvičení a reálie 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
3
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
26 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KNJ/PJAR1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student upevňuje a prohlubuje dosud získané jazykové kompetence na jazykové úrovni B2 dle Evropského jazykového rámce. Metodou procvičování dosáhne hlubšího osvojení jazyka. Dále rozšiřuje slovní zásobu vycházející ze základních konverzačních témat. Po absolvování kurzu student rozumí téměř všemu (mluvený i psaný projev rodilého mluvčího), dokáže shrnout získané informace, vysvětlit, argumentovat a případně interpretovat a předat získané informace dále. Pozornost je věnována zejména rozšiřování slovní zásoby a rozvíjení řečové dovednosti, mluvení a poslechu.
|
Požadavky na studenta
|
Písemný test, aktivní účast na seminářích. Dle potřeby a jazykové úrovně bude od studentů požadována soustavná domácí příprava a samostudium doporučené literatury.
|
Obsah
|
1. Úvod do problematiky předmětu, doporučení literatury, stanovení podmínek k úspěšnému absolvování předmětu
2.-3. Reisen
4.-5. Einfach schön
6.-7. Freundschaft
8.-9. Dinge
10.-11. Arbeit
12. Závěrečné opakování, kolokvium s reflexí
13. Zápočtový test
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
https://phix.zcu.cz/moodle/course/index.php?categoryid=446
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
KOHL-KÜHL, R. Mittelpunkt B2 Grammatiktrainer - cvičebnice gramatiky. Leipzig, 2009. ISBN 9783126766036.
-
Základní:
SANDER, I. et al. Mittelpunkt neu B2. Deutsch für Fortgeschrittene. Stuttgart, 2012. ISBN 978-3126766524.
-
Rozšiřující:
Periodika, internetové zdroje (www.dw.de, www.nachrichtenleicht.de)
-
Doporučená:
BAYERLEIN, O. Campus Deutsch ? Lesen. Ismaning, 2013. ISBN 978-3-19-051003-0.
-
Doporučená:
BIECHELE, M.; PADRÓS, A. Didaktik der Landeskunde. München, 2003. ISBN 3-468-49643-5.
-
Doporučená:
SCHATZ, H. Fertigkeit Sprechen. Stuttgart, 2013. ISBN 978-3-12-606504-7.
-
Doporučená:
ROCHE, J. (Hg.). Fit für den TestDaF: Tipps und Übungen. Deutsch als Fremdsprache. Ismaning, 2007. ISBN 978-3-19-001699-0.
-
Doporučená:
PAPADOPOULOU, K; PARADI-STAI, D.; SPYRATOU, A. V. Lesestraining B2: Leseverstehen in Progression bis zum Goethe-Zertifikat B2. Ismaning, 2017. ISBN 978-3-19-001684-6.
-
Doporučená:
BUTTNER, A. 100 aktivit, her a učebních strategií ve výuce cizích jazyků: praktické návody, jak zpříjemnit výuku studentům i sobě.. Berlin, 2013. ISBN 978-80-266-0203-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
28
|
Kontaktní výuka
|
30
|
Celkem
|
58
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat jazykovými znalostmi na úrovni B1+ a vyšší |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
komunikovat v NJ na maturitní úrovni |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
disponovat prohloubenými gramatickými znalostmi |
disponovat základními znalostmi v oblasti zeměvědy německy mluvící oblasti |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
upevňovat a prohlubovat dosud získané jazykové kompetence na jazykové úrovni B1+ |
aplikovat jazykové dovednosti v mluveném projevu |
identifikovat specifika německého jazyka na pozadí aktivit poslech s porozuměním |
shrnout získané informace, vysvětlit, argumentovat a případně interpretovat a předat získané informace dále |
rozumět textům obsahujím slovní zásobu užívanou v každodenním životě |
zapojit se bez přípravy do hovoru o probraných tématech |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Diskuse, |
Skupinová výuka, |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|