|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / PJA3Q
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
PJA3Q
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Praktická jazyková cvičení a reálie 3
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
4 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KNJ/PJAR3
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student prohlubuje dosud získané jazykové kompetence na jazykové úrovni B2 dle Evropského jazykového rámce. Důraz je kladen zejména na jazykovou dovednost psaní (Práce s texty různých jazykových stylů, vlastní tvorba formou domácí přípravy) a témata související s reáliemi německy mluvících zemí. Student kriticky zhodnotí fenomény z oblasti D-A-CH reálií pomocí autentických materiálů.
|
Požadavky na studenta
|
Písemný test, aktivní účast na seminářích. Dle potřeby a jazykové úrovně bude od studentů požadována soustavná domácí příprava a samostudium.
|
Obsah
|
Předmět navazující na PJAR2. Vyšší stupeň obtížnosti.
1. Úvod do problematiky předmětu doporučení literatury, stanovení podmínek k úspěšnému absolvování předmětu
2.-3. Natur
4.-5.Sprachlos
6.-7. Was ist Landeskunde?
8. Klischees, Vorurteile und offizielle staatliche Symbole
9. Bildungssystem (Schule und tertiäre Bildung)
10. Minderheiten und Integration
11.-12. Tourismus als Wirtschaftsfaktor der deutschsprachigen Länder
13. Závěrečný test
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
https://phix.zcu.cz/moodle/course/index.php?categoryid=446
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Aktuální zdroj informací k PJAR: kompletní spektrum médií.
-
Doporučená:
Biechele, Marcus und Alicia Padrós. Didaktik der Landeskunde,. München, 2003.
-
Doporučená:
Tanzer, Harald. Konzepte der Landeskunde,. Regensburg, 2004.
-
Doporučená:
LUSCHER, R. Landeskunde aktiv. Praktische Orientierungen für Deutschland,Österreich und die Schweiz.. 2015. ISBN 978-3191917418.
-
Doporučená:
Krumm, Hans-Jürgen. Landeskunde Deutschland, DACH oder Europa? Über den Umgang mit Verschiedenheit im DaF-Unterricht,.
-
Doporučená:
KOHL-KÜHL, R. Mittelpunkt B2 Grammatiktrainer - cvičebnice gramatiky. Leipzig, 2009. ISBN 9783126766036.
-
Doporučená:
SANDER, I.; DANIELS, A. a kolektiv. Mittelpunkt neu B2 ? pracovní sešit +CD.. Leipzig, 2012. ISBN 978-3-12-676653-1.
-
Doporučená:
HANSEN, M.; ZUBER, B. Zwischen den Kulturen. Strategien und Aktivitäten für landeskundliches Lehren und Lernen. München, 1996. ISBN 3-468-49474-2.
-
Doporučená:
HEUER, W.; PASEWALC, S.; NEIDLINGER,D.;DAHMEN,K. Zwischendurch mal Landeskunde. Kopiervorlagen. München, 2011. ISBN 978-3-19-301002-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
15
|
Kontaktní výuka
|
35
|
Celkem
|
50
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat jazykovými znalostmi nabitými v rámci předmětu PJAR2 |
disponovat jazykovými prostředky na úrovni B1+ |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
samostatně pracovat s cizojazyčnými materiály |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
podrobněji charakterizovat vybrané kapitoly k tématu zeměvěda německy mluvících zemí |
prezentovat prohloubené gramatické znalosti |
popsat aktuální události v německy mluvících zemích |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
kriticky zhodnotit fenomény z oblasti D-A-CH reálií pomocí autentických materiálů
|
aplikovat dosud získané jazykové dovednosti v oblasti psaní |
aplikovat dosud získané jazykové kompetence v kontaktu s rodilým mluvčím |
porozumět a následně interpretovat obsah komplexních textů v NJ |
aplikovat cíleně rozšiřovanou slovní zásobu v praxi |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
- rozvíjet schopnost využít praktické zkušenosti,
- rozvíjet schopnost týmové práce |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Skupinová výuka, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Diskuse, |
|
|
|
|