|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / PJAR2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
PJAR2
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Praktická jazyková cvičení a reálie 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Praktický jazyk a reálie 2
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KNJ/PJAR1
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Student rozšiřuje dosud získané jazykové kompetence na jazykové úrovni B2 dle Evropského jazykového rámce, zejména slovní zásobu vycházející z oblasti reálií. Pozornost je věnována zejména rozšiřování slovní zásoby a rozvíjení řečové dovednosti mluvení a čtení. Vše v návaznosti na dovednosti získané v rámci předmětu PJAR1.
|
Požadavky na studenta
|
Písemný test, aktivní účast na seminářích. Dle potřeby a jazykové úrovně bude od studentů požadována soustavná domácí příprava a samostudium doporučené literatury.
|
Obsah
|
1. Úvod do problematiky předmětu doporučení literatury, stanovení podmínek k úspěšnému absolvování předmětu
2.-3. Streiten und Kooperieren
4.-5. Wissen und Können
6.-7.Gesundheit
8.-9. Gefühle
10.-11. Raus aus der Welt
12. závěrečné opakování, kolokvium s reflexí
13. zápočtový test
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
https://phix.zcu.cz/moodle/course/index.php?categoryid=446
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
SANDER, I.; DANIELS, A. a kolektiv. Mittelpunkt neu B2 ? pracovní sešit +CD.. Leipzig, 2012. ISBN 978-3-12-676653-1.
-
Doporučená:
Aktuální zdroj informací k PJAR: kompletní spektrum médií.
-
Doporučená:
FREY, E. Die Trainingsbände für die neuen Goethe-Zertifikate. Fit für den TestDaF.. München. ISBN 978-3-19-201862-6.
-
Doporučená:
Neuner, Gerhard. Fremde Welt und eigene Wahrnehmung. Konzepte von Landeskunde im fremdsprachlichen Deutschunterricht,. Kassel, 1994.
-
Doporučená:
Tanzer, Harald. Konzepte der Landeskunde,. Regensburg, 2004.
-
Doporučená:
Krumm, Hans-Jürgen. Landeskunde Deutschland, DACH oder Europa? Über den Umgang mit Verschiedenheit im DaF-Unterricht,.
-
Doporučená:
KOHL-KÜHL, R. Mittelpunkt B2 Grammatiktrainer - cvičebnice gramatiky. Leipzig, 2009. ISBN 9783126766036.
-
Doporučená:
BUTTNER, A. 100 aktivit, her a učebních strategií ve výuce cizích jazyků: praktické návody, jak zpříjemnit výuku studentům i sobě.. Brno, 2013. ISBN 978-80-266-0203-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
35
|
Celkem
|
55
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat odpovídajícími znalostmi po absolvování předmětu KNJ/PJAR1 |
disponovat jazykovými prostředky na úrovni B1+ a vyšší |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
samostatně pracovat s cizojazyčnými materiály |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozlišit a zařadit slovní zásobu v běžných komunikačních situacích |
identifikovat typické chyby českých studentů německého jazyka při jeho používání |
prezentovat rozšíření znalostí v oblasti zeměvědy německy mluvících zemí |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
prokazovat hlubší osvojení jazyka v oblasti čtení |
prokazovat jistotu v mluveném projevu |
napsat jednoduchý souvislý text na probrané téma |
odůvodnit a vysvětlit své názory a plány |
vyprávět příběh, popsat obsah knihy nebo filmu |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Skupinová výuka, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Výuka podporovaná multimédii, |
|
|
|
|