|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / PPPZQ
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
PPPZQ
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Příprava na pedagogickou praxi na ZŠ
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
6
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
2 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KNJ/PPPZ
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je praktická příprava studujících na pedagogickou praxi. Studující si v rámci semináře vyzkouší propojit teoretické i praktické poznatky z předchozího studia (např. z předmětů Didaktické kompetence I., II. či Reflexe a hodnocení kvality výuky). Důraz je kladen na rozvoj kompetencí komunikačních, didaktických, organizačních, řídících a diagnostických. Studující si osvojí přehled jevů a činností, jejichž správné použití může rozhodujícím způsobem ovlivnit výsledek práce učitele i žáků. Studující se orientuje v základních školských dokumentech (MŠMT), ve spektru učebnic německého jazyka určených pro základní školy.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích; příprava a provedení vyučovací sekvence.
|
Obsah
|
1. Rozbor videozáznamů hodin NJ z hlediska RVP a ŠVP
2.-3. Simulace výstupů jednotlivých studentů dle RVP a ŠVP - zaměření na výklad a nácvik jazykových prostředků ve výuce němčiny
4.-5. Simulace výstupů jednotlivých studentů dle RVP a ŠV - zaměření na výklad a nácvik řečových dovedností
6. Simulace výstupů jednotlivých studentů dle RVP a ŠV - zaměření na výklad a nácvik reálií a práci s textem
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
HENNIES, J.; RITTER M. Deutschunterricht in der Inklusion. Berlin, 2014. ISBN 978-3-12-688064-0.
-
Základní:
JANÍK, T.; HAVEL, J. Pedagogická praxe a profesní rozvoj studentů. Brno, 2005. ISBN 80-210-3884-5.
-
Rozšiřující:
Dokumenty MŠMT ČR a NPI. .
-
Rozšiřující:
EPOSA (Europäisches Portfolio für Sprachlehrende in Ausbildung). .
-
Doporučená:
Heyd, Gertraude. Deutsch lehren : Grundwissen für den Unterricht in Deutsch als Fremdsprache. 2., überarb. und erw. Aufl. Frankfurt am Main : Verl. M. Diesterweg, 1991. ISBN 3-425-04373-0.
-
Doporučená:
PODLAHOVÁ, L. Pedagogická praxe: průvodce pro současné studenty a budoucí učitele. Olomouc, 1998. ISBN 80-7067-793-7.
-
Doporučená:
KRELLE, M.; SENN, W. Qualitäten von Deutschunterricht. Empirische Unterrichtsforschung im Fach Deutsch. Berlin, 2016. ISBN 978-3-12-688067-1.
-
Doporučená:
SLAVÍK, J.; JANÍK, T.; NAJVAR, P.; KNECHT, P. Transdisciplinární didaktika. O učitelském sdílení znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory. Brno, 2017. ISBN 978-80-210-8568-8.
-
Doporučená:
DYTRTOVÁ, R.; KRHUTOVÁ, M. Učitel: příprava na profesi.. Praha, 2009. ISBN 978-80-247-2863-6.
-
Doporučená:
SCHMIDJELL, A.; ZIEELL, B. Unterrichtsbeobachtung und kollegiale Beratung. Berlin, 2013. ISBN 978-3126064958.
-
Doporučená:
ZIEBELL, B. Unterrichtsbeobachtung und Lehrerverhalten. Berlin, 2002. ISBN 3-468-49633-8.
-
Doporučená:
BUTZKAMM, W. Unterrichtssprache Deutsch: Wörter und Wendungen für Lehrer und Schüler.. Ismaning, 1996. ISBN 3-19-001586-4.
-
Doporučená:
Šimoník, Oldřich. Úvod do školní didaktiky. Brno : MSD, 2003. ISBN 80-86633-04-7.
-
Doporučená:
Maňák, Josef; Švec, Vlastimil. Výukové metody. Brno : Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
6
|
Kontaktní výuka
|
24
|
Celkem
|
30
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat základními teoretickými znalostmi lingvistických, pedagogických/didaktických a psychologických zásad výuky cizích jazyků |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
samostatně pracovat s odbornou literaturou |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat školní prostředí, zeména pak základní školské dokumenty pro ZŠ |
charakterizovat spektrum učebnic NJ určených různým typům a stupňům škol |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
provést reflexi a sebereflexi výuky |
identifikovat klady a případné lingvodidaktické chyby v simulovaných výstupech svých i kolegů |
vybrat a zhodnotit učební styl a metody pro efektivní nácvik jazykových prostředků ve výuce na ZŠ |
propojit teoretické a praktické znalosti a dovednosti z předchozího studia a uplatnit je v praxi |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Individuální prezentace, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Prezentace práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
Situační učení (vč. micro-teachingu), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Situační učení (vč. micro-teachingu), |
Diskuse, |
Řešení problémů, |
|
|
|
|