|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / VJKN1
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
VJKN1
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Vedení jazyk. kroužku německého jazyka 1
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Seminář
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KNJ/VJK1
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je prvním z trojice předmětů, jejichž cílem je vybavit budoucího učitele prvního stupně teoretickými znalostmi a jazykovými kompetencemi, které jsou nutné při přípravě a vedení kroužku německého jazyka na prvním stupni základní školy. Cílem tohoto předmětu je prohloubit požadovanou vstupní jazykovou úroveň studujících (min. A2/B1), výrazně zdokonalit jejich řečové dovednosti (zejména výslovnost) a předat studentům základní teoretické znalosti a praktické rady z oblasti didaktiky německého jazyka. Seminář je zaměřen na rozvoj gramatických kompetencí.
|
Požadavky na studenta
|
Student/ka pracuje aktivně v semináři, absolvuje dílčí test zaměřený na získané znalosti v oblasti německé gramatiky, formou referátu představí koncepci jedné výukové jednotky zaměřené na žáky prvního stupně (jazykový kroužek).
|
Obsah
|
1. Úvod, zjištění jazykové úrovně studujících
2. Prohloubení gramatických znalostí prakticky slovosled, druhy vět
3. Prohloubení gramatických znalostí prakticky sloveso (druhy sloves, časování, časy)
4. Prohloubení gramatických znalostí prakticky sloveso (způsoby)
5. Prohloubení gramatických znalostí prakticky podstatné jméno (skloňování, plurál)
6. Prohloubení gramatických znalostí prakticky skloňování a stupňování adjektiv
7. Prohloubení gramatických znalostí prakticky zájmena, příslovce
8. Prohloubení gramatických znalostí prakticky předložky, spojky, číslovky
9. Úvod do problematiky didaktiky německého jazyka I.
10. Úvod do problematiky didaktiky německého jazyka II.
11. Foneticko-fonologické cvičení I.
12. Foneticko-fonologické cvičení II.
13. Opakování, evaluace
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Neuner, Gerhard; Hunfeld, Hans. Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts : eine Einführung : Fernstudieneinheit. 5. Berlin [etc.] : Langenscheidt, 1992.
-
Základní:
Neuner, G.et al. Uebungstypologie zum kommunikativen Deutschunterricht. Berlin, 1981.
-
Doporučená:
Bimmel, P. et al.:. Arbeit mit Lehrwerklektionen. Goethe - Institut Muenchen, 1994.
-
Doporučená:
Časopisy. Cizí jazyky,.
-
Doporučená:
Voltrová, Michaela. Cvičebnice německé gramatiky. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 2013. ISBN 978-80-7489-001-7.
-
Doporučená:
Heyd, Gertraude. Deutsch lehren : Grundwissen für den Unterricht in Deutsch als Fremdsprache. 2., überarb. und erw. Aufl. Frankfurt am Main : Verl. M. Diesterweg, 1991. ISBN 3-425-04373-0.
-
Doporučená:
Hirschfeld. Phonothek.
-
Doporučená:
Voltrová, Michaela. Přehledná německá gramatika. 2. vyd. Plzeň : Fraus, 2009. ISBN 978-80-7238-873-8.
-
Doporučená:
GRIESSHABER, W. Spracherwerbsprozesse in Erst- und Zweitsprache; eine Einführung.. Duisburg, 2010.
-
Doporučená:
CLAMER, F.; HEILMANN, E. Übungsgrammatik für die Grundstufe: Regeln, Listen, Übungen. Meckenheim, 2007.
-
Doporučená:
Weigman, J.:. Unterrichtsmodelle fuer DaF. Ismaning, 1992.
-
Doporučená:
Machač, Pavel. Výslovnost němčiny : cvičení. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1999. ISBN 80-7184-969-3.
-
Doporučená:
Buttner, Amy. 100 aktivit, her a učebních strategií ve výuce cizích jazyků : praktické návody, jak zpříjemnit výuku studentům i sobě. 1. vyd. Brno : Edika, 2013. ISBN 978-80-266-0203-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
10
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat jazykovými znalostmi min. na úrovni A2 |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
samostatně pracovat s odbornou literaturou a cizojazyčnými materiály |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
definovat základní gramatická pravidla NJ |
definovat specifika výslovnosti NJ |
vymezit základní pojmy didaktiky NJ |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
aktivně používat nabyté gramatické a fonetické znalosti v praxi |
samostatně pracovat s cizojazyčnými materiály |
hodnotit a diskutovat konkrétní použití did. postupů a metod při rané výuce NJ |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Samostatná práce studentů, |
Diskuse, |
|
|
|
|