|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / VJKN2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
VJKN2
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Vedení jazyk. kroužku německého jazyka 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
4
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Seminář
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KNJ/VJK2
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je druhým z trojice předmětů, jejichž cílem je vybavit budoucího učitele prvního stupně teoretickými znalostmi a jazykovými kompetencemi, které jsou nutné při přípravě a vedení kroužku německého jazyka na prvním stupni základní školy. Cílem tohoto předmětu je prohloubit jazykovou úroveň studujících (tentokrát se zaměřením na lexikální úroveň jazyka) a výrazně zdokonalit jazyk v oblasti výslovnosti, předat studentům základní teoretické znalosti a praktické rady, jak vést podnětný, zábavný a motivující jazykový kroužek (tentokrát se zaměřením na roli her ve výuce německého jazyka).
|
Požadavky na studenta
|
Student/ka pracuje aktivně v semináři, absolvuje dílčí test zaměřený na získané znalosti v oblasti německé gramatiky a lexikologie, formou referátu představí koncepci jedné výukové jednotky zaměřené na žáky prvního stupně (jazykový kroužek).
|
Obsah
|
1. Úvod, seznámení s cílem semináře
2. Prohloubení lexikálních znalostí prakticky slovotvorba I.
3. Prohloubení lexikálních znalostí prakticky slovotvorba II.
4. Prohloubení lexikálních znalostí prakticky význam slova a jeho struktura (slova mnohoznačná atp.)
5. Prohloubení lexikálních znalostí prakticky slovní zásoba
6. Prohloubení lexikálních znalostí prakticky frazeologie I.
7. Prohloubení lexikálních znalostí prakticky frazeologie II.
8. Prohloubení lexikálních znalostí prakticky změny ve slovní zásobě
9. Hra ve výuce německého jazyka I.
10. Hra ve výuce německého jazyka II. (příklady, aplikace)
11. Foneticko-fonologické cvičení I.
12. Foneticko-fonologické cvičení II.
13. Opakování, evaluace
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Neuner, Gerhard; Hunfeld, Hans. Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts : eine Einführung : Fernstudieneinheit. 5. Berlin [etc.] : Langenscheidt, 1992.
-
Základní:
Neuner, G.et al. Uebungstypologie zum kommunikativen Deutschunterricht. Berlin, 1981.
-
Doporučená:
Bimmel, P. et al.:. Arbeit mit Lehrwerklektionen. Goethe - Institut Muenchen, 1994.
-
Doporučená:
Časopisy. Cizí jazyky,.
-
Doporučená:
Voltrová, Michaela. Cvičebnice německé gramatiky. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 2013. ISBN 978-80-7489-001-7.
-
Doporučená:
Heyd, Gertraude. Deutsch lehren : Grundwissen für den Unterricht in Deutsch als Fremdsprache. 2., überarb. und erw. Aufl. Frankfurt am Main : Verl. M. Diesterweg, 1991. ISBN 3-425-04373-0.
-
Doporučená:
Voltrová, Michaela. Přehledná německá gramatika. 2. vyd. Plzeň : Fraus, 2009. ISBN 978-80-7238-873-8.
-
Doporučená:
Weigman, J.:. Unterrichtsmodelle fuer DaF. Ismaning, 1992.
-
Doporučená:
Hladík, Petr. 111 her pro atraktivní výuku angličtiny. 1. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4763-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
10
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat jazykovými prostředky min. na úrovni A2 |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
samostatně pracovat s odbornou literaturou a cizojazyčnými materiály |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozlišit specifika NJ na lexikální úrovni |
formulovat teoretické zásady použití her ve výuce |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
uplatňovat zásady správné výslovnosti v NJ |
komunikovat v běžných situacích |
prokazovat rozvoj řečových dovedností |
obhájit roli her v rané výuce NJ |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Diskuse, |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|