|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KNJ / VJKN3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KNJ
/
VJKN3
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Vedení jazyk. kroužku německého jazyka 3
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
5
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
4
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KNJ/VJK3
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je posledním z trojice předmětů, jejichž cílem je vybavit budoucího učitele prvního stupně teoretickými znalostmi a jazykovými kompetencemi, které jsou nutné při přípravě a vedení kroužku německého jazyka na prvním stupni základní školy. Cílem tohoto předmětu je prohloubit jazykovou úroveň studujících (tentokrát se zaměřením na syntaktickou oblast), výrazně zlepšit jejich řečové dovednosti a výslovnost, předat studentům základní teoretické znalosti a praktické rady k tématu využití dětské literatury ve výuce německého jazyka. Předmět zároveň shrnuje znalosti a dovednosti, které studenti získali během všech tří semestrů, a je zaměřen na jejich praktickou aplikaci.
|
Požadavky na studenta
|
Student/ka pracuje aktivně v semináři, absolvuje dílčí test zaměřený na získané znalosti v oblasti německé gramatiky a lexikologie, formou referátu představí koncepci jedné výukové jednotky zaměřené na žáky prvního stupně (jazykový kroužek).
|
Obsah
|
1. Úvod, seznámení s cílem semináře
2. Prohloubení syntaktických znalostí prakticky složitější větné struktury
3. Prohloubení syntaktických znalostí prakticky věta jednoduchá, topologický model, větný rámec
4. Prohloubení syntaktických znalostí prakticky vedlejší věty, hypotaxe I.
5. Prohloubení syntaktických znalostí prakticky vedlejší věty, hypotaxe II.
6. Prohloubení syntaktických znalostí prakticky parataxe
7. Dětská literatura směry, významná díla, práce s textem
8. Dětská literatura použití textu ve výuce, tipy pro zatraktivnění výuky
9. Foneticko-fonologické cvičení I.
10. Foneticko-fonologické cvičení II.
11. Dotazy, prohloubení, opakování gramatické tematiky
12. Dotazy, prohloubení, opakování didaktické problematiky
13. Opakování, evaluace
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Neuner, Gerhard; Hunfeld, Hans. Methoden des fremdsprachlichen Deutschunterrichts : eine Einführung : Fernstudieneinheit. 5. Berlin [etc.] : Langenscheidt, 1992.
-
Základní:
Neuner, G.et al. Uebungstypologie zum kommunikativen Deutschunterricht. Berlin, 1981.
-
Doporučená:
Bimmel, P. et al.:. Arbeit mit Lehrwerklektionen. Goethe - Institut Muenchen, 1994.
-
Doporučená:
Časopisy. Cizí jazyky,.
-
Doporučená:
Voltrová, Michaela. Cvičebnice německé gramatiky. 1. vyd. Plzeň : Fraus, 2013. ISBN 978-80-7489-001-7.
-
Doporučená:
Heyd, Gertraude. Deutsch lehren : Grundwissen für den Unterricht in Deutsch als Fremdsprache. 2., überarb. und erw. Aufl. Frankfurt am Main : Verl. M. Diesterweg, 1991. ISBN 3-425-04373-0.
-
Doporučená:
Hirschfeld. Phonothek.
-
Doporučená:
Voltrová, Michaela. Přehledná německá gramatika. 2. vyd. Plzeň : Fraus, 2009. ISBN 978-80-7238-873-8.
-
Doporučená:
GRIESSHABER, W. Spracherwerbsprozesse in Erst- und Zweitsprache; eine Einführung.. Duisburg, 2010.
-
Doporučená:
Weigman, J.:. Unterrichtsmodelle fuer DaF. Ismaning, 1992.
-
Doporučená:
Hladík, Petr. 111 her pro atraktivní výuku angličtiny. 1. vyd. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4763-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Příprava prezentace (referátu v cizím jazyce) [10-15]
|
10
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
disponovat jazykovými prostředky a úrovni A2/B1 |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
samostatně pracovat s odbornou literaturou a cizojazyčnými materiály |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
definovat specifika NJ v syntaktické oblasti |
analyzovat možnosti zatraktivnění rané výuky NJ |
vymezit pojem dětská literatura a její význam v rámci rané výuky NJ |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
uplatnit dosud nabyté jazykové znalosti v mluveném i v písemném projevu |
prokázat rozvoj řečových dovedností |
zpracovat koncepci výukové jednotky NJ pro žáky 1.stupně ZŠ |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Kombinovaná zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Individuální prezentace, |
Portfolio, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Výuka podporovaná multimédii, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Kooperativní výuka, |
Samostatná práce studentů, |
|
|
|
|