|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / DPEK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
DPEK
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Ošetřovatelství v domácí péči
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
8
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
29 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cíle předmětu: v předmětu Domácí péče se student seznámí se zákony a vyhláškami, které souvisí s touto činností, dozví se, jak založit novou agenturu domácí péče, naučí se ošetřovatelskou péči o nemocné v jejich sociálním zázemí od příjmu do agentury až po ukončení domácí péče. Studentovi bude vysvětlen pojem multidisciplinární péče a jak tato péče funguje v agenturách domácí péče.
|
Požadavky na studenta
|
K zápočtu docházka na 80 %. Prezentace seminární práce.
|
Obsah
|
Obsah přednášek: Sesterská péče v domácím prostředí, domácí péče, charakteristika práce, vývoj domácí péče v České republice. poskytovatelé komplexní domácí péče, financování domácí péče, odborná a laická domácí péče. Management v domácí péči: CASE management horizontální management management péče a aktivit management péče a pomoci sebereflexe a seberegulace manažera Komplexní domácí péče. Teorie zdrojů lidského zdraví dle Hornunga. Pracovní nástroje pro dokumentaci informací, autobiografické zdroje klienta a analýza dat v komplexní domácí péči, závěrečné zpracování dokumentace. Agentury domácí péče, právo a legislativa agentur domácí péče. Edukační činnost v domácí péči.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Marková, Marie. Komunitní ošetřovatelství pro sestry : učební text pro sestry v komunitní péči. Vyd. 1. Brno : Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2009. ISBN 978-80-7013-499-3.
-
Základní:
Vörösová, Gabriela; Solgajová, Andrea; Archalousová, Alexandra. Ošetřovatelská diagnostika v práci sestry. 1. vydání. 2015. ISBN 978-80-247-5538-0.
-
Základní:
JAROŠOVÁ, Darja a Renáta ZELENÍKOVÁ. Ošetřovatelství založené na důkazech: evidence based nursing. 1. vyd. Praha: Grada, 2014, 136 s. Sestra (Grada). ISBN 978-80-247-5345-4..
-
Základní:
KALÁBOVÁ, Martina. Rady ošetřovatelské. Praha: Diakonie ČCE, 2013. ISBN 978-80-904711-4-6.
-
Doporučená:
Jarošová, Darja. Úvod do komunitního ošetřovatelství. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2150-7.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Kombinovaná forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
8
|
Celkem
|
28
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
prokázat znalosti ošetřovatelství |
vysvětlit ošetřovatelský proces |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
znalost ošetřovatelského procesu a jeho aplikace |
aplikovat ošetřovatelský proces |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vymezí základní aspekty managementu domácí péči |
definuje základní právní normy domácí péče |
specifikuje potřeby nemocných i příbuzných při doprovázení a truchlení |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
edukuje klienty a jejich příbuzné |
provádí ošetřovatelský proces v domácí péči |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Samostatná práce studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|