|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / NASK2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
NASK2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Akutní stavy v inter. oborech 2
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Ošetřovatelská péče u akutních stavů v interních oborech 2
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
6
[HOD/SEM]
Seminář
6
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KOS/NASK1
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem je seznámit studenta s vědomostmi a profesionálními dovednostmi nezbytnými pro plánování, poskytování a vyhodnocování zdravotní péče u nemocného v akutním stavu a s činnostmi, které s touto zdravotní péčí souvisejí.
|
Požadavky na studenta
|
The credit attendance to 90%. Credit test or an oral examination required by the teacher. Oral examination: practical execution of the act of oral presentation and verification of theoretical knowledge.
|
Obsah
|
Nefrologie: renální kolika, akutní renální selhání (glomerulonefritis, toxické poškození ledvin), postrenální anurie, akutní situace při hemodialýze, akutní komplikace chronické renální nedostatečnosti Endokrinologie: thyreotoxická krize, akutní thyreoiditida, akutní nadledvinová nedostatečnost, hyperkalcemie. Hematologie: akutní hemolýza (poléková, potransfuzní), akutní krvácivé stavy (hemoblastózy, trombopatie, koagulační poruchy, terapie antikoagulancii), disseminovaná intravskulární koagulace, agranulocytóza Infekce: febrilní stav, dehydratace, poruchy vědomí, zásady bariérového systému, izolace pacientů, vysoce virulentní nákazy Neurologie: bezvědomí, akutní CMP, edém mozku, delirantní stavy, epileptický záchvat, hyperventilační křeče. Diabetologie: diabetické kóma, hypoglykemiecké kóma, laktátová acidóza. Akutní intoxikace, otravy: medikamenty, kysličníkem uhelnatým, houbami, insekticidy, alkoholem, drogami, delirium tremens.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Doc. MUDr. Eduard Kasal, CSc. (100%),
-
Přednášející:
PhDr. Petra Bejvančická (100%),
PhDr. Mgr. Jiří Frei, Ph.D., MBA (100%),
MUDr. Roman Sviták, Ph.D. (100%),
-
Vede seminář:
PhDr. Petra Bejvančická (100%),
PhDr. Mgr. Jiří Frei, Ph.D., MBA (100%),
MUDr. Roman Sviták, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
ZADÁK, Zdeněk, HAVEL, Eduard a kol. Intenzivní medicína na principech vnitřního lékařství. Praha: Grada, 2007. 336 s. ISBN-13: 978-80-247-2099-9..
-
Základní:
SOVOVÁ, Eliška, SEDLÁŘOVÁ, Jarmila et al. Kardiologie pro obor ošetřovatelství. 2. vyd. Praha: Grada, 2014. 264 s. ISBN 978-80-247-4823-8..
-
Základní:
DOBIÁŠ, Viliam. Klinická propedeutika v urgentní medicíně. Praha: Grada, 2013. 208 s. ISBN 978-80-247-4571-8..
-
Základní:
KOLEKTIV AUTORŮ. Sestra a urgentní stavy. Praha: Grada, 2009. 552 s. ISBN 978-80-247-2548-2..
-
Základní:
ČERNÝ, Vladimír, MATĚJOVIČ, Martin, DOSTÁL, Pavel. Vybrané doporučené postupy v intenzivní medicíně. Praha: MAXDORF, 2009. 256 s. ISBN 978-80-7345-183-7..
-
Doporučená:
FREI Jiří et al. Akutní stavy pro nelékaře. Plzeň: Západočeská univerzita v Plzni, 2016. 168 s.. ISBN 978-80-261-0498-8.
-
Doporučená:
ZAMRAZIL, Václav, PELIKÁNOVÁ, Terezie. Akutní stavy v endokrinologii a diabetologii. Praha: Galén, 2007. 177 s. ISBN 978-80-7262-478-2..
-
Doporučená:
MATĚJOVSKÁ-KUBEŠOVÁ Hana et al. Akutní stavy v geriatrii. Praha: Galén, 2009. 233 s. ISBN: 978-80-7262-620-5..
-
Doporučená:
ŠEVČÍK, Pavel et al. Intenzivní medicína. 3. vyd. Praha: Galén, 2014. 1195 s. ISBN 978-80-7492-066-0..
-
Doporučená:
KLEMENTA, Bronislav, KLEMENTOVÁ, Olga, MARCIÁN, Pavel. Resuscitace. 2. vyd. Olomouc: EPAVA, 2014. 279 s. ISBN 978-80-86297-47-7..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
12
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
45
|
Celkem
|
77
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znalosti z anatomie a fyziologie lidského těla, ošetřovatelství, klinické propedeutiky a farmakologie |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student/ka - prokazuje znalosti v oblasti prevence, diagnostiky a léčby pacientů v akutním stavu - umí zhodnotit stav pacienta a sestavit plán ošetřovatelské péče respektující zvláštnosti přístupu k těmto pacientům - realizuje a hodnotí ošetřovatelskou péči u pacientů v akutním stavu - edukuje pacienty a jejich rodinné příslušníky |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
|
|
|
|