|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / NPIK
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
NPIK
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Praxe ošetřovatelská individuální
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Praxe ošetřovatelská 3
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Praxe
160
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
KOS/NOP2 nebo KOS/NPK2
|
Splnit všechny podmiňující předměty před zápisem
|
NE
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
KOS/NPK3
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem je umožnit studentovi/ce aplikaci teoretických znalostí a dovedností v ošetřovatelské praxi na klinickém pracovišti. Splnění požadavků Praxe ošetřovatelské 2.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní přístup 100% docházka Evaluační pohovor a sebereflexe po skončení odborné praxe Předložení deníku odborné praxe - evaluace splnění požadovaných výkonů a intervencí
|
Obsah
|
Odborná praxe probíhá pod vedením přidělené sestry - mentorky v osmihodinových směnách na odděleních zdravotnického zařízení. Provedené výkony a průběh praxe je zaznamenáván do logbooku studenta. Na závěr praxe je provedena sebereflexe a evaluace průběhu odborné praxe.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
VYTEJČKOVÁ, Renata, SEDLÁŘOVÁ, Petra, WIRTHOVÁ, Vlasta a HOLUBOVÁ, Jana. Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné I. Obecná část. Praha: Grada, 2011. 256 s. ISBN 978-80-247-3419-4..
-
Základní:
VYTEJČKOVÁ, Renata, SEDLÁŘOVÁ, Petra, WIRTHOVÁ, Vlasta, OTRADOVCOVÁ, Iva a kol. Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné II. Speciální část. Praha: Grada, 2013. 288 s. ISBN 978-80-247-3420-0..
-
Základní:
VYTEJČKOVÁ, Renata, SEDLÁŘOVÁ, Petra, WIRTHOVÁ, Vlasta. Ošetřovatelské postupy v péči o nemocné III. Praha: Grada, 2015. 252 s. ISBN 978-80-247-3421-7..
-
Doporučená:
NEJEDLÁ, Marie. Fyzikální vyšetření pro sestry. 2. vyd. Praha: Grada, 2015. 304 s. ISBN 978-80-247-4449-0..
-
Doporučená:
POKORNÁ, Andrea, MRÁZOVÁ, Romana. Kompedium hojení ran pro sestry. 1.vyd. Praha: Grada. 2015. 200 s. ISBN 978-80-247-3371-5..
-
Doporučená:
NANDA International. Ošetřovatelské diagnózy. Definice a klasifikace 2012-2014. Praha: Grada, 2013. 584 s. ISBN 978-80-247-4328-8..
-
Doporučená:
KAPOUNOVÁ, Gabriela. Ošetřovatelství v intenzivní péči. 1. vyd. Praha: Grada. 2007. 368 s. ISBN 978-80-247-1830-9..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
160
|
Celkem
|
160
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
specifikuje jednotlivé ošetřovatelské činnosti v rámci oboru |
hodnotí provedené činnosti, analyzuje účinnost vlastních intervencí a charakterizuje konstruktivní řešení konkrétních situací a případů |
charakterizuje fáze ošetřovatelského procesu s akcentací zaměření svého oboru a modulu |
charakterizuje jednotlivá onemocnění dle oborového zaměření, včetně diagnostiky a terapie a popíše souvislosti a specifika v poskytování ošetřovatelské péče u těchto pacientů |
Charakterizuje edukační proces, vysvětlí jeho význam v preventivní oblasti va interní oboru a v oblasti intenzivní medicíny. |
specifikujet ošetřovatelský proces a ošetřovatelský postup v péči o nemocné v interním ošetřovatelství |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
aplikovat získané poznatky z teoretické a praktické výuky v praxi a konfrontovat je. |
pracovat se zdravotnickou dokumentací |
provádět evaluaci a sebereflexi své práce |
samostatně provádět ošetřovatelský proces u nemocných na interním oddělení |
prokáže výkon povolání v příslušném oboru dle požadavků specializačního vzdělávání |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: efektivně využívá různé strategie učení k získání a zpracování poznatků a informací, hledá a rozvíjí účinné postupy ve svém učení, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: vytváří hypotézy, navrhuje postupné kroky, zvažuje využití různých postupů při řešení problému nebo ověřování hypotézy, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
bc. studium: zvažuje možné klady a zápory jednotlivých variant řešení, včetně posouzení jejich rizik a důsledků, |
bc. studium: efektivně využívá dostupné prostředky komunikace, verbální i neverbální, včetně symbolických a grafických vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: efektivně využívá moderní informační technologie, |
bc. studium: vyjadřuje se v mluvených i psaných projevech jasně, srozumitelně a přiměřeně tomu, komu, co a jak chce sdělit, s jakým záměrem a v jaké situaci komunikuje, |
bc. studium: prezentuje vhodným způsobem svou práci i sám sebe před známým i neznámým publikem, |
bc. studium: rozumí sdělením různého typu v různých komunikačních situacích, správně interpretuje přijímaná sdělení a věcně argumentuje; v nejasných nebo sporných komunikačních situacích pomáhá dosáhnout porozumění, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Charakterizuje specifika plánu ošetřovatelské péče u pacientů s onemocněním dle zaměření oboru |
Vysvětlí význam edukační činnosti a její specifika v jednotlivých oborech dle oborového zaměření studenta |
Charakterizuje náplň práce středního a top ošetřovatelského managementu. |
charakterizuje ošetřovatelský proces včetně všech specifik a možných komplikací u pacienta s konkrétním onemocněním dle oborového zaměření |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vykonává specializované a vysoce specializované intervence ošetřovatelské péče u pacienta s onemocněním vnitřních orgánů, včetně přípravy na návrat do vlastního sociálního prostředí |
vykonává specializované a vysoce specializované intervence ošetřovatelské péče u pacienta s onemocněním vnitřních orgánů, zaměřené na posílení a udržení soběstačnosti, mentální schopnosti se zohledněním jejich věku prostřednictvím cílených aktivit |
poskytuje paliativní péči, vyhledává aktuální potřeby pacienta a koordinuje týmovou spolupráci v péči o pacienta v terminálním stádiu |
vykonává preventivní a protiepidemiologická opatření u pacienta s onemocněním vnitřních orgánů |
edukuje pacienta a jím určené osoby v oblastech prevence onemocnění |
spolupracuje s fyzioterapeutem, nutričním terapeutem a zdravotně-sociálním pracovníkem |
provádí poradenskou a dispenzární činnost zaměřenou na problematiku onemocnění vnitřních orgánů |
indikuje zdravotnické prostředky a hodnotí a ošetřuje chronické rány a doporučuje vhodné krycí materiály |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
mgr. studium: dle vyvíjejících se souvislostí a dostupných zdrojů vymezí zadání pro odborné činnosti, koordinují je a nesou konečnou odpovědnost za jejich výsledky, |
mgr. studium: samostatně řeší etické problémy, |
mgr. studium: používají své odborné znalosti, odborné dovednosti a obecné způsobilosti alespoň v jednom cizím jazyce, |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i širší veřejnosti vlastní odborné názory, |
mgr. studium: plánují, podporují a řídí s využitím teoretických poznatků oboru získávání dalších odborných znalostí, dovedností a způsobilostí ostatních členů týmu, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
Průběžné hodnocení, |
Portfolio, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Průběžné hodnocení, |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Klinická praxe pod dohledem, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Samostudium, |
Diskuse, |
Řešení problémů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Klinická praxe pod dohledem, |
Řešení problémů, |
Samostudium, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Diskuse, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Klinická praxe pod dohledem, |
Řešení problémů, |
Samostudium, |
Diskuse, |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
|
|
|
|