|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / OPNP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
OPNP
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Oš. péče v neonatologii a pediatrii
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Ošetřovatelská péče v neonatologii a pediatrii
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
2
[HOD/TYD]
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
27 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KTB/PED
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cíle předmětu je poskytnout informace o klinickém stavu rizikového a patologického novorozence a navazuje na předmět Ošetřovatelská péče o fyziologického novorozence. Sekce ošetřovatelská péče v pediatrii pak podává přehled o zvláštnostech ošetřovatelské péče o individuálních potřebách dítěte v jednotlivých věkových skupinách s důrazem na období kojenecké. Studenti tak získají potřebné znalosti a dovednosti pro celkovou ošetřovatelskou péči o dítě včetně intenzivní péče.
|
Požadavky na studenta
|
80% účast zápočtový test na 80%
|
Obsah
|
Klasifikace novorozenců. Rizikový a patologický novorozenec. Ošetřovatelská péče o nezralého novorozence. Ošetřovatelská péče o novorozence s vrozenou vývojovou vadou /srdeční, rozštěpová, ortopedická/. Ošetřovatelská péče o novorozence s poruchou metabolismu a gastrointestinálního traktu. Úloha porodní asistentky při resuscitaci novorozence. Ošetřovatelská péče o novorozence na jednotce intenzivní a resuscitační péče. Komunikace s rodiči novorozence, podpora kontaktního rodičovství. Úvod do pediatrie - organizace pediatrické péče v ČR. Růst a vývoj dítěte. Základy fyzikálního vyšetření dětí. Uspokojování potřeb dětí. Péče o hygienu, vyprazdňování, výživu. Význam dětské hry, vhodná pohybová aktivita. Péče o děti v nemoci a při hospitalizaci v nemocnici.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
PhDr. Kristina Janoušková, Ph.D. ,
-
Přednášející:
MUDr. Eva Dortová (100%),
PhDr. Kristina Janoušková, Ph.D. (100%),
Mgr. Romana Sedláčková (100%),
-
Cvičící:
MUDr. Eva Dortová (100%),
PhDr. Kristina Janoušková, Ph.D. (100%),
Mgr. Romana Sedláčková (100%),
MUDr. Alena Špidlenová (100%),
Bc. Dana Špidlenová (100%),
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Mixa, Vladimír; Heinige, Pavel; Votruba, Václav. Dětská přednemocniční a urgentní péče. 2017. ISBN 978-80-204-4643-5.
-
Doporučená:
Fendrychová, Borek. Intenzivní péče o novorozence. Brno: NCO NZO, 2022. ISBN 978-80-7013-612-6.
-
Doporučená:
VOTRUBA, Václav, Michal FEDORA a Jiří ŽUREK. Kapitoly z dětské intenzivní péče. Praha: Institut postgraduálního vzdělávání ve zdravotnictví, 2013. ISBN 978-80-87023-11-2.
-
Doporučená:
Dokoupilová, Milena; Černý, Miloš. Kazuistiky z neonatologie. 2020. ISBN 978-80-7345-649-8.
-
Doporučená:
Dort, Jiří; Dortová, Eva; Jehlička, Petr. Neonatologie. 2018. ISBN 978-80-246-3936-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
40
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
10
|
Celkem
|
60
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
charakterizuje specifika intenzivní péče u novorozenců |
vysvětlí postup při resuscitaci novorozence a úlohu porodní asistentky |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
realizuje vybrané ošetřovatelské úkony v rámci intenzivní resuscitační péče u dětí - nácvik modely (CPR figurína tříletého dítěte,CPR model novorozence) |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s demonstrací, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
|
|
|
|