|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / OPRKS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
OPRKS
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Ošetřovatelství v primární a komunitní p
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
2 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický a patří ke komplexu základních odborných předmětů. Cílem předmětu je získání informací o primární péči a související ošetřovatelské péči. Pochopení ošetřovatelského procesu v primární péči a umění tento proces aplikovat, včetně ošetřovatelských výkonů.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivita studentů, seminární práce. Docházka na 90 %.
Zápočtový test: splnění 75 %.
|
Obsah
|
Osnova přednášek: Primární péče, charakteristika, definice primární péče. Filosofie zdraví v primární zdravotní péči. Prevence a podpora zdraví - činnost sestry v primární zdravotní péči, interdisciplinární spolupráce. Rodina z hlediska zdraví a nemoci, návštěvní služby v rodinách, ADP. Ošetřování nemocného v domácnosti, metodický postup, dokumentace, harmonogram práce sestry. Ošetřovatelský proces v primární zdravotní péči, vybrané modely ošetřovatelství pro primární péči paliativní péče. Hospicová péče, zvláštnosti ošetřovatelské péče o zemřelé a pozůstalé. Etické a společenské normy ošetřovatelské péče v primární zdravotní péči.
Osnova cvičení: Seminární práce studentů ? prezentace, diskuze.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
HANZLÍKOVÁ, Alžběta a kol. Komunitné ošetřovateĺstvo. Osveta Martin, 2006. ISBN 80-8063-213-8.
-
Základní:
Jarošová, Darja. Úvod do komunitního ošetřovatelství. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-2150-7.
-
Doporučená:
Sikorová, Lucie. Dětská sestra v primární a komunitní péči. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3592-4.
-
Doporučená:
KOZÁKOVÁ, Radka. Komunitní ošetřovatelská péče o seniory. Ostrava. Ostravská univerzita v Ostravě, 2011. ISBN 978-80-7464-079-7.
-
Doporučená:
Marková, Marie. Komunitní ošetřovatelství pro sestry : učební text pro sestry v komunitní péči. Vyd. 1. Brno : Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2009. ISBN 978-80-7013-499-3.
-
Doporučená:
? KOMÁREK, Lumír a Kamil PROVAZNÍK. Ochrana a podpora zdraví. Praha: Nadace CINDI ve spolupráci s 3. lékařskou fakultou UK Praha, 2011. ISBN 978-80-260-1159-0.
-
Doporučená:
JAROŠOVÁ, Darja. Veřejné zdravotnictví. Ostrava: Vysoká škola báňská - Technická univerzita, 2007. ISBN 978-80-248-1285-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znalosti z teorie ošetřovatelství |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
nejsou stanoveny |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: používá s porozuměním odborný jazyk a symbolická a grafická vyjádření informací různého typu, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
definovat a charakterizovat primární a komunitní péči |
znát zásady prevence a podpory zdraví |
mít znalosti o návštěvních službách v rodinách a ADP |
znát zásady šetřování nemocného v domácnosti, metodický postup, dokumentace, harmonogram práce sestry |
znát etické a společenské normy ošetřovatelské péče v primární zdravotní péči. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
realizovat ošetřovatelskou péči v primární a komunitní péči |
orientovat se v dokumentaci |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Test, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Přednáška s diskusí, |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|