|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / RKBS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
RKBS
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Řízení kvality a bezpečí v ošetřovatelst
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je koncipován jako teoreticko-praktický. Seznamuje se základy a strategiemi řízení kvality v systémech zdravotních a sociálních služeb. Studenti se naučí teorii řízení kvality, metodikám vypracování standardů pro přímou ošetřovatelskou péči a metodám auditivní činnosti v ošetřovatelství.
|
Požadavky na studenta
|
Pro úspěšné absolvování předmětu je nutná aktivní účast na přednáškách a cvičeních, pro splnění zápočtu účast na výuce 80% a splnění podmínek zápočtového testu na min. 80%
|
Obsah
|
Osnova přednášek a cvičení: Kvalita - definice, základní pojmy. Kvalita ošetřovatelské péče, systémový přístup k zabezpečení kvality. Obecné zásady řízení kvality. Akreditace. Standardy ošetřovatelské péče, ošetřovatelské audity. Indikátory kvality ošetřovatelské péče. Řízení rizik v ošetřovatelské péči. Metody zabezpečení kvality ošetřovatelské péče.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
PhDr. Mgr. Jiří Frei, Ph.D., MBA (100%),
-
Přednášející:
PhDr. Mgr. Jiří Frei, Ph.D., MBA (50%),
PhDr. Mgr. Jitka Krocová, Ph.D. (50%),
-
Cvičící:
PhDr. Mgr. Jitka Krocová, Ph.D. (100%),
Mgr. Lenka Kroupová (100%),
Mgr. Jaroslava Nováková (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
BRABCOVÁ, Iva a Sylva BÁRTLOVÁ. Management v ošetřovatelské praxi. Praha: NLN, Nakladatelství Lidové noviny, 2015. ISBN 978-80-7422-402-7.
-
Základní:
Plevová, Ilona. Management v ošetřovatelství. Praha : Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3871-0.
-
Základní:
ŠKRLA, Petr a Magda ŠKRLOVÁ. Řízení rizik ve zdravotnických zařízeních. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-01.
-
Základní:
KILÍKOVÁ, Mária. Teória managementu v ošetrovaťelstve. Příbram: VŠZ a SPsv. Alžbetyv Bratislave n.o., 2013. ISBN 978-80-260-3845-0.
-
Doporučená:
Bělohlávek, František. Management. Computer Press, 2004.
-
Doporučená:
GLADKIJ, Ivan et al. Management ve zdravotnictví: ekonomika ve zdravotnictví, řízení lidských zdrojů ve zdravotnictví, kvalita zdravotní péče a její vyhodnocování. 1. Vyd., Brno:Computer Press, 2003.
-
Doporučená:
ŠKRLA, Petr. Především neublížit: cesta k prevenci pochybení v léčebné a ošetřovatelské péči. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2005.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znalosti teorie ošetřovatelství |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
nejsou stanoveny |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
znát základy a strategie řízení kvality v systémech zdravotních a sociálních služeb |
znát teorii řízení kvality |
vyjmenovat metody auditivní činnosti v ošetřovatelství |
znát základy řízení rizik v ošetřovatelství |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vypracovat standard pro přímou ošetřovatelskou péči |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Přednáška s diskusí, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s diskusí, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
|
|
|
|