|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / SOCPP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
SOCPP
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Sociálně pat. jevy a por. asistence
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Sociálně patologické jevy a porodní asistence
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je rozšířit znalosti a dovednosti studentů v oblasti sociálně patologických jevů, které se dotýkají práce porodní asistentky. Předmět studenty seznamuje s nejčastějšími a současně i s nejzávažnějšími sociálně patologickými jevy, které ovlivňují zdraví ženy, potažmo plodu, dětí a i celé rodiny.
|
Požadavky na studenta
|
docházka 80 %, práce ve skupinách, referát, test na 75 %.
|
Obsah
|
Úvod do problematiky sociálně patologických jevů v práci porodní asistentky, vliv sociálně patologických jevů na zdraví ženy, plodu, dětí a rodinného systému. Prevence výskytu sociálně patologických jevů. Závislosti v těhotenství - alkoholismus/narkotika/tabakismus. Nechtěné těhotenství - umělé ukončení těhotenství, utajované porody, adopce, baby boxy. Osamělá těhotná žena - otec neznámý, násilník, cizinec. Těhotenství, porod a mateřství cizinky. Těhotná žena či čerstvá matka ve výkonu trestu. Mladistvé těhotné, rodičky a matky. Prostituce a rizikové sexuální chování. Těhotná či matky ve výkonu trestu. Organizace pro podporu znevýhodněných žen a dětí. Význam supervize v práci se sociálně znevýhodněnými jedinci.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Kuchařová, Věra; Barvíková, Jana; Höhne, Sylva,; Janurová, Kristýna; Nešporová, Olga,; Paloncyová, Jana,; Svobodová, Kamila; Vidovićová, Lucie. Česká rodina na počátku 21. století : životní podmínky, vztahy a potřeby. 2019. ISBN 978-80-7416-333-3.
-
Doporučená:
Dirga, Lukáš. Fenomén bezdomovectví případová studie klientů organizace Naděje. Acta Fakulty filozofické Západočeské univerzity v . 2013.
-
Doporučená:
Špatenková, Naděžda. Krizová intervence pro praxi. Praha : Grada, 2011. ISBN 978-80-247-2624-3.
-
Doporučená:
Hůlová, Kateřina; Pavlíková, Drahomíra,; Šimíková, Ivana,; Salvetová, Vladimíra; Glumbíková, Kateřina. Přínosy a limity terénní sociální práce. 2017. ISBN 978-80-7421-138-6.
-
Doporučená:
BĚLÍK, V.; HOFERKOVÁ, S.; KRAUS, B. Slovník sociální patologie. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0599-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
20
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
20
|
Celkem
|
50
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student se orientuje v teoretických znalostech i praktických dovednostech řešení sociálně patologických jevů |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|