|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / SVOP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
SVOP
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Supervize v ošetřovatelství
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
9 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s definováním základních pojmů v oblasti supervize. Studenti se zaměří na oblast obecné psychologie, psychopatologii, psychologii osobnosti a vývojovou psychologii v souvislosti s ošetřovatelskou praxí.
|
Požadavky na studenta
|
Praktické dovednosti při výuce Docházka 80%. Splnění zápočtového testu 80 %.
|
Obsah
|
Osnova předmětu: Úvod do studia, účel supervize, vymezení pojmů. Osoba supervizora. Supervize v českém ošetřovatelství. Dohoda o supervizi, průběh supervizního setkání Formy, metody a modely supervizní práce (Balintovské skupiny, VTI?) Supervize zdravotnických pracovníků Supervize duchovního doprovázení Etické aspekty supervize ve zdravotnictví
Cvičení: Metody práce v supervizi ? myšlenková mapa, role mentora, hraní rolí? Balintovská skupina, VTI Týmová supervize na konkrétní téma Klientská supervize na konkrétní téma Individuální supervize na konkrétní téma
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
-
Garanti:
Mgr. Kateřina Ratislavová, Ph.D. ,
-
Přednášející:
Mgr. Lenka Kroupová (70%),
Mgr. Kateřina Ratislavová, Ph.D. (30%),
Mgr. Milena Vaňková, Ph.D. (100%),
-
Cvičící:
Mgr. Lenka Kroupová (100%),
Mgr. Kateřina Ratislavová, Ph.D. (100%),
Mgr. Milena Vaňková, Ph.D. (100%),
|
Literatura
|
-
Základní:
HONZÁK, Radkin. Jak žít a vyhnout se syndromu vyhoření. Praha: Vyšehrad, 2015. ISBN 978-80-7429-552-2.
-
Základní:
HAVRDOVÁ Zuzana, HEJNÝ Martin et. al. Praktická supervize.. Praha: Galen, 2008. ISBN 978-80-7262-532-1.
-
Základní:
Venglářová, Martina. Supervize v ošetřovatelské praxi. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4082-9.
-
Základní:
? HAWKINS, Peter a Robin SHOHET. Supervize v pomáhajících profesích. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0987-4.
-
Základní:
HONZÁK, Radkin. Svépomocná příručka pro sestry. Praha: Galén, 2015. 257 s. ISBN 978-80-7492-142-1..
-
Základní:
? BAŠTECKÁ, Bohumila a kol. Týmová supervize. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0940-9.
-
Doporučená:
Schmidbauer, Wolfgang. Syndrom pomocníka : [podněty pro duševní hygienu v pomáhajících profesích]. Vyd. 1. Praha : Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-369-7.
-
Doporučená:
? PEŠEK, Roman a Ján PRAŠKO. Syndrom pomocníka : [podněty pro duševní hygienu v pomáhajících profesích]. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-881-6300-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
zásady komunikace v týmu |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
znát formy, metody a modely supervizní práce |
vyjmenovat a určit zásady supervize zdravotnických pracovníků |
znát zásady supervize duchovního doprovázení |
určit a vyjmenovat etické aspekty supervize ve zdravotnictví |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
umět realizovat metody práce v supervizi myšlenková mapa, role mentora, hraní rolí |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|