|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / VFP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
VFP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Vedení fyziologického porodu PA
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
32 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je koncipován jako praktický a logicky navazuje na předmět Péče por. asistentky o těhotnou ženu při fyziologickém porodu. Součástí tohoto předmětu je prakticky rozebrat první zkušenosti studentů porodní asistence s porody a ošetřováním novorozenců na porodním sále.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočtový úkol
|
Obsah
|
> Vymezení fyziologického porodu a kompetencí porodní asistentky. Aktuální trendy v českém porodnictví. Diskuze z praxe.
> Péče porodní asistentky o ženu v předporodním období a souvislosti s průběhem porodu.
> Faktory ovlivňující průběh první doby porodní a péče porodní asistentky (prostředí porodu, potřeby a psychologie rodičky, podpora, práce s porodní bolestí).
> Pohyb ženy při porodu a porodní pozice
> Specifika vedení druhé doby porodní
> Specifika vedení třetí doby porodní . Porod placenty a její význam.
> Specifika čtvrté doby porodní v práci porodní asistentky. Bonding. Diskuse z praxe, metoda kritického myšlení.
> Podpora a rozvoj umění porodních asistentek. Tvrdé a měkké dovednosti. Možnosti implementace praxe založené na důkazech, osobní odborný rozvoj.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Frye, Anne. Holistic midwifery. Volume 1, Care during pregnancy : a comprehensive textbook for midwives in homebirth practice. 2013. ISBN 978- 1-891145-55-.
-
Doporučená:
Marshall, Jayne E.; Raynor, Maureen D. Myles textbook for midwives. Sixteenth edition. 2014. ISBN 978-0-7020-5145-6.
-
Doporučená:
PROCHÁZKA, M., PILKA, R. Porodnictví: pro studenty lékařství a porodní asistence. Olomouc: UPOL, 2018. ISBN 978-80-244-5322-4.
-
Doporučená:
Johnson, Ruth; Taylor, Wendy. Skills for midwifery practice. 2016. ISBN 978-0-7020-6187-5.
-
Doporučená:
Wilhelmová, Radka a kol. Vybrané kapitoly porodní asistence.. Brno: Masarykova univerzita, 2021. ISBN 978-80-210-8204-5.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Prezenční forma studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
20
|
Celkem
|
30
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
žádné specifické předpoklady nejsou předepsány |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
žádné specifické předpoklady nejsou předepsány |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: je otevřený k využití různých postupů při řešení problémů, nahlíží problém z různých stran, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
vysvětlí fyziologii porodu a specifické konotace, které se váží k práci porodní asistentky (rutinní porodnické zásahy versus individuální přístup, porod a zpracování placenty, podpora bondingu, měkké a tvrdé dovednosti porodních asistentek u porodu) |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
diskutuje na jednotlivá témata
|
využívá kritické myšlení při řešení případových studií a kazuistik z odborné praxe |
realizuje vybrané ošetřovatelské úkony pomocí porodních simulátorů |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Výstupní projekt, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Výstupní projekt, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Výstupní projekt, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Kooperativní výuka, |
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Kooperativní výuka, |
Diskuse, |
Výuka podporovaná multimédii, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Výuka podporovaná multimédii, |
Kooperativní výuka, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Diskuse, |
|
|
|
|