|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KOS / ZVCP2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KOS
/
ZVCP2
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Základy výzkumné činnosti v nelékařských
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Cvičení
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
33 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je koncipován jako teoreticko - praktický. Výzkumná činnost porodní asistentky je základním atributem pro rozvoj celého oboru a přispívá k tvorbě portfolia praxe založené na důkazech. Tento předmět seznamuje studentky s principy kvalitativního, kvantitativního a integrálního výzkumu jako takového. Studentky pak získají tyto způsobilosti: budou umět definovat zkoumaný problém, stanoví si cíle, případně hypotézy a zvolí vhodnou metodologii výzkumného šetření. Neméně důležité pak je, aby byly studentky schopné výsledky výzkumů zařadit do ošetřovatelské praxe.
|
Požadavky na studenta
|
Zápočtový test
|
Obsah
|
Osnova přednášek a cvičení:
> Metodika měření, záznamů, zpracování a vyhodnocení.
> Diagnostické metody v ošetřovatelském procesu, stanovení a ověřování hypotézy.
> Aplikace ošetřovatelského výzkumu v klinické praxi.
> Účast porodní asistentky ve výzkumném týmu. Etika ošetřovatelského výzkumu.
> Přímý výzkum, nepřímý výzkum.
> Medicína a porodní asistence založená na důkazech. Základní výzkumné databáze.
> Psaní výzkumné zprávy.
Osnova cvičení:
> Výzkumné hypotézy správné stanovení.
> Statistické výpočty postup.
> Analýza získaných dat a proměnných veličin.
> Cíle výzkumu v kvalitativním výzkumu, výzkumná otázka, nácvik sběru a zpracování dat, kódování.
> Sestavení výzkumné zprávy.
> Práce s výzkumnými databázemi, práce s výzkumy a s rozborem výzkumného zpracování.
> Interpretace výsledků výzkumu. Vědecký diskurz.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
MARTINÁKOVÁ, Libuše. Příručka pro výzkumné sestry. Brno: Facta Medica, 2015. ISBN 978-80-88056-02-7.
-
Základní:
VÉVODOVÁ, Šárka. Základy metodologie výzkumu pro nelékařské zdravotnické profese. Olomouc: UPOL, 2015. ISBN 978-80-244-4770-4.
-
Doporučená:
Hendl, J. Kvalitativní výzkum. Praha, 2016.
-
Doporučená:
Hendl, Jan. Kvalitativní výzkum : základní teorie, metody a aplikace. 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
-
Doporučená:
JAROŠOVÁ, Darja a Renáta ZELANÍKOVÁ. Ošetřovatelství založené na důkazech. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-5345-4.
-
Doporučená:
VÉVODA, Jiří. Výzkum ve zdravotnictví příklady metodiky. Olomouc. UPOL, 2013. ISBN 978-80-244-3905-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na souhrnný test [6-30]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
20
|
Celkem
|
30
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
absolvování předmětu KOS/ZVCP1 |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
absolvování předmětu KOS/ZVCP1 |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
bc. studium: kriticky přistupuje ke zdrojům informací, informace tvořivě zpracovává a využívá při svém studiu a praxi, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Student identifikuje výzkumný problém |
Student definuje a vysvětlí metody ošetřovatelského výzkumu |
Student formuluje předpoklady a cíle výzkumu |
Student ovládá práci se statistickými údaji |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Student realizuje výzkumný proces a výzkumné zprávy |
Student aplikuje výsledky ošetřovatelského výzkumu do klinické praxe |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
bc. studium: do jejich řešení zahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
bc. studium: dle rámcového zadání a přidělených zdrojů koordinují činnost týmu, nesou odpovědnost za jeho výsledky, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška založená na výkladu, |
Cvičení (praktické činnosti), |
|
|
|
|