|
|
Main menu for Browse IS/STAG
Courses found, count: 1
|
Abbreviation unit / Course abbreviation |
Title |
Variant |
|
KPG
/
9LOGO
|
Logopedy
Show course
Logopedy
|
2023/2024
|
Course info
KPG / 9LOGO
:
Course description
Department/Unit / Abbreviation
|
KPG
/
9LOGO
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Academic Year
|
2023/2024
|
Title
|
Logopedy
|
Form of course completion
|
Exam
|
Form of course completion
|
Exam
|
Accredited / Credits
|
Yes,
1
Cred.
|
Type of completion
|
Combined
|
Type of completion
|
Combined
|
Time requirements
|
Lecture
10
[Hours/Semester]
|
Course credit prior to examination
|
Yes
|
Course credit prior to examination
|
Yes
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
Yes in the case of a previous evaluation 4 nebo nic.
|
Included in study average
|
YES
|
Language of instruction
|
-
|
Occ/max
|
|
|
|
Automatic acceptance of credit before examination
|
Yes in the case of a previous evaluation 4 nebo nic.
|
Summer semester
|
17 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Included in study average
|
YES
|
Winter semester
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Repeated registration
|
NO
|
Repeated registration
|
NO
|
Timetable
|
Yes
|
Semester taught
|
Winter + Summer
|
Semester taught
|
Winter + Summer
|
Minimum (B + C) students
|
10
|
Optional course |
Yes
|
Optional course
|
Yes
|
Language of instruction
|
-
|
Internship duration
|
0
|
No. of hours of on-premise lessons |
|
Evaluation scale |
1|2|3|4 |
Periodicity |
každý rok
|
Evaluation scale for credit before examination |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Fundamental course |
No
|
Fundamental theoretical course |
No
|
Evaluation scale |
1|2|3|4 |
Evaluation scale for credit before examination |
S|N |
Substituted course
|
KPG/CLOGO
|
Preclusive courses
|
N/A
|
Prerequisite courses
|
N/A
|
Informally recommended courses
|
N/A
|
Courses depending on this Course
|
N/A
|
Histogram of students' grades over the years:
Graphic PNG
,
XLS
|
Course objectives:
|
Logopedická terminologie, vývoj řeči, vývoj neřečových schopností, poruchy vývoje komunikačních schopností - dyslálie, opožděný vývoj řeči, vývojová dysfázie, poruchy zvuku řeči, hlasu, poruchy vývoje komunikačních schopností - vyvojová dysartrie, orofaciální dysfunkce, palatolálie, neurotické poruchy řeči, symptomatické poruchy řeči komunikační schopnosti dětí s mentální retardací, somatickou vadou, komunikační schopností dětí se smyslovou vadou, komunikační schopnosti dětí s jiným mateřským jazykem, bilingvální výchova, prevence vzniku poruch komunikačních schopností - raná péče, logopedie v MŠ, včasná diagnostika, terapeutické přístupy pro rozvoj dílčích funkcí v předškolním věku, narušená komunikační schopnost u dospělých - přetrvávající vývojové poruchy, afázie dysartrie, poruchy sluchu, symptomatické poruchy, kazuistiky
|
Requirements on student
|
vědomostní test
|
Content
|
Cílem předmětu je získání základní orientace v otázkách logopedické prevence, diagnostiky a systému terapie
|
Activities
|
|
Fields of study
|
|
Guarantors and lecturers
|
|
Literature
|
-
Recommended:
Lechta, Viktor. Diagnostika narušené komunikační schopnosti. Vyd. 1. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-801-5.
-
Recommended:
Klenková, Jiřina. Kapitoly z logopedie. 2. přeprac. vyd. Brno : Paido, 2000. ISBN 80-85931-88-5.
-
Recommended:
Klenková, Jiřina. Kapitoly z logopedie. II a III. Brno : Paido, 1998. ISBN 80-85931-62-1.
-
Recommended:
Škodová, Eva; Jedlička, Ivan. Klinická logopedie. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-546-6.
-
Recommended:
Kutálková, D. Logopedická prevence. Portál, Praha, 1996.
-
Recommended:
Kutálková, Dana. Logopedická prevence : průvodce vývojem dětské řeči. 1. vyd. Praha : Portál, 1996. ISBN 80-7178-115-0.
-
Recommended:
Lechta, Viktor. Logopedické repetitórium : Teoretické východiská súčasnej logopédie, moderné prístupy k logopedickej starostlivosti o osoby s narušenou komunikačnou schopnosťou. 1. vyd. Bratislava : Slovenské pedagogické nakladateĺstvo, 1990. ISBN 80-08-00447-9.
-
Recommended:
Dvořák, Josef. Logopedický slovník. Žďár nad Sázavou : Logopedické centrum, 2001. ISBN 80-902536-2-8.
-
Recommended:
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-802-3.
-
On-line library catalogues
|
Prerequisites
|
Knowledge - students are expected to possess the following knowledge before the course commences to finish it successfully: |
No particular prerequisites specified. |
|
Learning outcomes
|
|
Assessment methods
|
|
Teaching methods
|
|
|
|
|