|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / 9ODR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
9ODR
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Ohrožené dítě, rodina a možn. soc. služ.
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Název dlouhý
|
Ohrožené dítě, rodina a možnosti sociálních služeb
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPG/CODR
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Pochopení souvislostí mezi poruchami chování a rodinným prostředím, možností psychologické, speciálně pedagogické a sociální intervence, systém sociálních služeb v oblasti péče o dítě a rodinu
|
Požadavky na studenta
|
Vědomostní test, ústní zkouška
|
Obsah
|
Ohrožené dítě, rodina a možnosti sociálních služeb. Měnící se povaha a funkce rodiny v současné západní společnosti. Možnosti podpory rodiny: sociální politika státu, role nestátních subjektů. Existující neústavní služby. Existující ústavní formy služeb. Potřebné legislativní a systémové změny. Potřebné formy služeb
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Havrdová Z. Kompetence v praxi sociální práce. Praha, Osmium, 1999.
-
Doporučená:
Matoušek, Oldřich; Kroftová, Andrea. Mládež a delikvence. Praha : Portál, 2003. ISBN 80-7178-771-X.
-
Doporučená:
Normativní základy rodinné politiky. Národní centrum pro rodinu Brno, 2001.
-
Doporučená:
Matoušek, Oldřich. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha, 1997. ISBN 80-85850-24-9.
-
Doporučená:
Matoušek, Oldřich; Kodymová, Pavla; Koláčková, Jana. Sociální práce v praxi : specifika různých cílových skupin a práce s nimi. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7367-002-X.
-
Doporučená:
Možný, Ivo. Sociologie rodiny. Praha : Sociologické nakladatelství, 2002. ISBN 80-86429-05-9.
-
Doporučená:
Matoušek, Oldřich. Ústavní péče. Praha : Sociologické nakladatelství, 1999. ISBN 80-85850-76-1.
-
Doporučená:
Zákon č. 109/2002 Sb., o výkonu ústavní výchovy nebo ochranné výchovy ve školských zařízeních a o preventivně výchovné péči ve školských zařízeních, ve znění pozdějších předpisů.
-
Doporučená:
Zákon č. 218/2003 Sb., o odpovědnosti mládeže za protiprávní činy a o soudnictví ve věcech mládeže a o změně některých zákonů (zákon o soudnictví ve věcech mládeže).
-
Doporučená:
Zákon o rodině : komentář. 3. vyd. V Praze : C.H. Beck, 2005. ISBN 80-7179-912-2.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|