|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / 9SOCP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
9SOCP
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Sociální pedagogika SŠ
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/SEM]
Seminář
15
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPG/CSOCP
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je osvojení základních vědomostí a dovedností a postojů v následujících tématech: Sociální výchova ve škole a její indikátory Vymezení specifiky sociálního prostředí ve škole,třídě aj. Charakter vztahu mezi učitelem a žákem Modelové výchovné situace a jejich řešení Konfliktní výchovné situace ve škole Autoritativní a antiautoritativní výchovné přístupy a jejich identifikace Stav sociálně pedagogické praxe a možnosti jejich ovlivnění výchovným pracovníkem
|
Požadavky na studenta
|
zpracování seminární práce na předem zkonzultované téma
|
Obsah
|
1. Úvod do předmětu, požadavky k zápočtu 2. Předmět sociální pedagogiky, její vznik a vývoj 3. Sociální podmínky výchovy a vzdělávání 4. Sociální role ve výchově 5. Sociální skupiny ve výchově 6. Sociální prostředí z hlediska sociální pedagogiky. 7. Přirozené prostředí výchovy - rodinné prostředí 8. Přirozené prostředí výchovy - vrstevnické skupiny 9. Přirozené prostředí výchovy - lokální prostředí 10. Institucionální prostředí výchovy - školní prostředí 11. Institucionální prostředí výchovy - mimoškolní výchovně vzdělávací instituce, instituce nahrazující rodinnou výchovu. 12. Písemný test 13. Evaluace
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Schvabisch,L. Siems,M. Anleitung zum socialen Lernen fur Paare, Gruppen und Erzieher.
-
Doporučená:
Klapilová, Světla. Kapitoly ze sociální pedagogiky. Dotisk 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého, 2001. ISBN 80-7067-669-8.
-
Doporučená:
Gordon,T. Lehrer-Schuler Konferenz. &.
-
Doporučená:
Matějček, Zdeněk. O rodině vlastní, nevlastní a náhradní. Praha : Portál, 1994. ISBN 80-85282-83-6.
-
Doporučená:
Haas, Irmgard. Ostatní děti smějí všechno : Radíme rodičům při výchově dětí od 3 do 11 let. 1. vyd. Praha : Portál, 1991. ISBN 80-85282-10-0.
-
Doporučená:
Rýdl, Karel. Reformní praxe v současných školských systémech : Určeno pro posl. fak. filozof.. 1. vyd. Praha : SPN, 1990. ISBN 80-7066-077-5.
-
Doporučená:
Matoušek, Oldřich; Miltová, Alena; Ryba, Jiří. Rodina jako instituce a vztahová síť. Praha : Sociologické nakladatelství, 2003. ISBN 80-86429-19-9.
-
Doporučená:
Vážanský, Mojmír. Volný čas a pedagogika zážitku : Určeno pro posl. fak. pedag.. 1. vyd. Brno : Masarykova univerzita, 1992. ISBN 80-210-0428-2.
-
Doporučená:
Havlík, Radomír; Novotná, Marie; Prokop, Jiří. Vybrané kapitoly ze sociologie výchovy a vzdělávání : Skripta pro posl. pedag. fak.. 1. vyd. Praha : Karolinum, 1993. ISBN 80-7066-781-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
předpokládá se, že studenti budou vybaveni znalostí základních pedagogikých pojmů a kategorií |
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|