|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / 9VP4
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
9VP4
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Výchovné poradenství IV
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Výchovné poradenství
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPG/CVP4
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Poradenské teorie a poradenský proces s důrazem na současné teoretické koncepty s důrazem na kognitivně behaviorální koncepce. Výchovné teorie založené na psychologii chování a učení (teorie vycházející z psychoanalýzy, z behaviorismu, z interakčních teorií). Porozumění teoretickému základu jako předpokladu pro praktické využití v poradenské praxi. Základní výcvik dovedností vedení poradenské komunikace. Metody a techniky evaluace a autoevaluace v práci výchovného poradce. Žák v kontextu služeb výchovného poradce. Základní charakteristiky psychosociálního vývoje v jednotlivých etapách života.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích a zpracování zadaných úkolů ve formě seminárních prací
|
Obsah
|
Cílem předmětu je teoretické porozumění i nácvik praktických dovedností v oblasti výchovného poradenství a monitorování , evaluace a autoevaluace výchovného poradenství - porozumění školním strategiím pedagogicko-psychologického poradenství.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Hrabal, Vladimír; Hrabal, Vladimír. Diagnostika : pedagogickopsychologická diagnostika žáka s úvodem do diagnostické aplikace statistiky. Praha : Karolinum, 2002. ISBN 80-246-0319-5.
-
Doporučená:
Duplinský, Josef; Moussová, Zuzana. Diagnostika. Pedagogickopsychologické poradenství. II. Praha : Univerzita Karlova-Pedagogická fakulta, 2002. ISBN 80-7290-101-X.
-
Doporučená:
HELLUS, Z. Dítě v osobnostním pojetí : obrat k dítěti jako výzva a úkol pro učitele i rodiče. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-888-0.
-
Doporučená:
Nakonečný, Milan. Motivace lidského chování. Praha : Academia, 1997. ISBN 80-200-0592-7.
-
Doporučená:
Hadj-Moussová, Zuzana. Pedagogicko psychologické poradenství 1 : vybrané problémy. Praha : Univerzita Karlova, 2005. ISBN 80-7290-215-6.
-
Doporučená:
Dittrich, Pavel. Pedagogicko-psychologická diagnostika. Jinočany : H & H, 1992. ISBN 80-85467-69-0.
-
Doporučená:
Ronen, Tammie. Psychologická pomoc dětem v nesnázích : kognitivně-behaviorální přístupy při práci s dětmi. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-370-6.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|