|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / 9VŽMP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
9VŽMP
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Výchova žáků s mentálním postižením
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPG/CVŽMP
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Metodologické problémy vzdělávání a vzdělavatelnosti lidí s MP. Práva MP. Rodiče a rodina. Výchova hrou. Výchovné zásady. Náročné životní situace. Speciálně pedagogická centra. Zvláštní školy. Didaktické principy vzdělávání MP. Pomocné školy. ÚSP. 10.Utváření volních vlastností a osobnosti MP. Některé netradiční formy vzdělávání MP.
|
Požadavky na studenta
|
Zpracování seminární práce
|
Obsah
|
Cílem předmětu je představil studentům možnosti a metody výchovy a vzdělávání žáků s mentálním postižením.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Peeters, Theo. Autismus : od teorie k výchovně-vzdělávací intervenci. Praha : Scientia, 1998. ISBN 80-7183-114-X.
-
Doporučená:
Černá, Marie. Kapitoly z psychopedie. Praha : Karolinum, 1995. ISBN 80-7066-899-7.
-
Doporučená:
Pipeková, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno : Paido, 2006. ISBN 80-7315-120-0.
-
Doporučená:
Švarcová, Iva. Komplexní systém vzdělávání dětí, mládeže a dospělých s těžším mentálním postižením. Praha : Septima, 1994. ISBN 80-85801-27-2.
-
Doporučená:
Lidská práva pro osoby s mentálním postižením. Praha, 1997.
-
Doporučená:
Švarcová, Iva. Mentální retardace : vzdělávání, výchova, sociální péče. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-506-7.
-
Doporučená:
Lesný, Ivan; Špitz, Jan. Neurologie a psychiatrie pro speciální pedagogy : Celost. vysokošk. učebnice. Praha : SPN, 1989.
-
Doporučená:
Kysučan, Jaroslav. Psychopedie : Teorie výchovy mentálně retardovaných : Určeno pro posl. fak. pedagog.. Praha : SPN, 1990.
-
Doporučená:
Matějček, Zdeněk. Rodičům mentálně postižených dětí. Jinočany : H & H, 1992. ISBN 80-85467-52-6.
-
Doporučená:
Švarcová-Slabinová, Iva. Vzdělávací program pomocné školy a přípravného stupně pomocné školy. Praha : Septima, 1997. ISBN 80-7216-030-3.
-
Doporučená:
Kvapilík, Josef; Černá, Marie. Zdravý způsob života mentálně postižených. Praha : Avicenum, 1990. ISBN 80-201-0019-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|