|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / 9ŠTŘ3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
9ŠTŘ3
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Školní třída 3
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Školní třída 1
|
Akreditováno / Kredity
|
Ne,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
10
[HOD/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KPG/CŠTŘ3
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Absolvent prostřednictvím činnostního semináře získá, ověří a procvičí znalosti a dovednosti v oblasti moderní pedagogiky, činnostní didaktiky, které jsou nezbytnou součástí odborné kvalifikace pedagogického pracovníka. Znalosti a dovednosti získané studiem pedagogiky umožní absolventům kvalifikovaně a kultivovaně pracovat se skupinou, organizovat a moderovat diskusi jako výukovou techniku a pracovat na rozvoji osobnostních a sociálních kompetencí cílové skupiny vlastní pedagogické praxe.
|
Požadavky na studenta
|
Absolvování praktického semináře a praktická realizace vlastního projektu se skupinou a jeho evaluace
|
Obsah
|
Osobnost a její vývoj, uvědomění si genetická a sociální podmíněnosti osobnosti, struktura osobnosti, osobní komunikační, dispozice, osobnostní rysy v praktických komunikačních situacích. Vytváření kooperující skupiny, učení a partnerská spolupráce, sebeprezentování, naslouchání. Hra a herní techniky v životě a ve vyučování. Dramatická výchova, práce s příběhem, globální výchova. Sebepoznání, komunikační cvičení a hry k sebehodnocení a sebevýchově. Komunikační situace ve škole jako prostředek výchovy k prosociálnímu jednání; Subjektivní a objektivní činitelé veřejného vystupování: hodnoty, sociální role, sociální status. Sociální percepce a interpersonální chování. Interakce pedagog-žák, pedagog-rodič, pedagog - pedagog.Verbální a nonverbální komunikace. Teoretické a praktické seznámení s hlasovými a stylistickými cvičeními. Metody a techniky výchovy a péče o hlas a řeč.Metody rozvíjení komunikačních dovedností, formální stránky veřejné prezentace. Vyjednávání a řešení konfliktů ve škole. Shromažďování, kritika a analýza informací v týmu, týmová komunikace, formulace argumentů.Vedení diskuse,Kultivace veřejné debaty. Evaluace týmové práce, hodnocení a ocenění. Praktická cvičení vychází z metodiky dramatické výchovy a pedagogiky osobnostního rozvoje, projektového vyučování
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Valenta, J. Dramatická výchova a sociálně psychologický výcvik - srovnání systémů/. Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1865-1.
-
Doporučená:
Pike, Graham; Selby, David. Globální výchova : nabídka alternativních aktivit pro práci ve škole. [Praha] : Grada, 1994. ISBN 80-85623-98-6.
-
Doporučená:
Fisher, Roger; Ury, William; Patton, Bruce. Jak dosáhnout souhlasu : zásady úspěšného vyjednávání. 2. vyd. Praha : Managememnt Press, 2004. ISBN 80-7261-100-3.
-
Doporučená:
KKŘIVOHLAVÝ, J. Jak si navzájem lépe porozumíme : kapitoly z psychologie sociální komunikace. Praha : Nakl. Svoboda, 1988.
-
Doporučená:
KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-167-3.
-
Doporučená:
Štembergová-Kratochvílová, Šárka. Metodika mluvní výchovy dětí. Praha : Sdružení pro tvořivou dramatiku, 1994. ISBN 80-901660-1-6.
-
Doporučená:
Průcha, Jan. Moderní pedagogika. Praha : Portál, 2002. ISBN 80-7367-047-X.
-
Doporučená:
PETTY, G. Moderní vyučování. Praha : Portál, 2006. ISBN 80-7367-172-7.
-
Doporučená:
Fink, Eugen. Oáza štěstí. Praha : Mladá fronta, 1992. ISBN 80-204-0224-1.
-
Doporučená:
Pasch, Marvin. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7367-054-2.
-
Doporučená:
Robson, Mike. Skupinové řešení problémů. Praha : Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85865-32-7.
-
Doporučená:
Langer, Antonín. Úspěch veřejné promluvy : Kapitoly z rétoriky. Praha : Fortuna, 1993. ISBN 80-7168-063-X.
-
Doporučená:
Way, Brian. Výchova dramatickou improvizací. Praha : ISV nakladatelství, 1996. ISBN 80-85866-16-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
nejsou předepsány žádné specifické předpoklady |
|
Výsledky učení
|
|
Hodnoticí metody
|
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|