|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / DV2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
DV2
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Dramatická výchova 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KPG/DV1
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět uvede studenta do vztahu hlasu, dechu, těla a řeči. Na práci s hlasem organicky navazuje výchova řečová, jejíž podstatou je umění sdílet, sdělovat, promlouvat k druhému, naslouchat i odpovědět. Práce v semináři probíhá se zřetelem k problematice dramatické výchovy a je doplněna základy didaktiky hlasové výchovy a základy didaktiky uměleckého předněsu.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast v semináři, sepsání eseje na základě sebereflexe a videonahrávek, praktický výstup na veřejných klauzurách.
|
Obsah
|
Předmět uvede studenta do vztahu hlasu, dechu, těla a řeči. Na práci s hlasem organicky navazuje výchova řečová, jejíž podstatou je umění sdílet, sdělovat, promlouvat k druhému, naslouchat i odpovědět. Práce v semináři probíhá se zřetelem k problematice dramatické výchovy a je doplněna základy didaktiky hlasové výchovy a základy didaktiky uměleckého přednesu.
Témata 1. Hlas jako významný aspekt nonverbální komunikace 2. Psychosomatické pojetí hlasu a řeči 3. Dech, pohyb, tvorba hlasu, artikulace 4. Hlasová hygiena 5. Řeč - specifická dimenze naší kultury 6. Vztah myšlení a řeči, vztah psaného textu a řeči 7. Improvizované promluvy a práce s textem Umění aktivně naslouchat
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Válková, Ludmila, Vyskočilová, Eva. Hlas individuality. Psychosomatické pojetí hlasové výchovy.. Praha, 2007. ISBN 80-7331-034-1.
-
Doporučená:
Machková, Eva. Metodika dramatické výchovy : zásobník dramatických her a improvizací. 8. upr. a rozš. vyd. Praha : IPOS, 1999. ISBN 80-7068-105-5.
-
Doporučená:
Štembergová-Kratochvílová, Šárka. Metodika mluvní výchovy dětí. Praha : Sdružení pro tvořivou dramatiku, 1994. ISBN 80-901660-1-6.
-
Doporučená:
Valenta, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha : Agentura Strom, 1997. ISBN 80-901954-1-5.
-
Doporučená:
Bláhová, Kristina. Uvedení do systému školní dramatiky : dramatická výchova pro učitele obecné, základní a národní školy. Praha : IPOS Artama, 1996. ISBN 80-7068-070-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
26
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znát základní pojmy a dělení herních technik
|
znát základní literaturu oboru |
znát zásady organizace programu dramatické výchovy |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
vybrat funkčně herní techniky podle cíle |
využívat prakticky metody rozvíjející spolupráci |
neagresivně komunikovat s kolegy v praktických úkolech, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
rozumět souvislostem hlasu (dechu, fonace, artikulace, rezonance) s psychickým prožíváním |
znát základními poznatky fyziologie hlasu, s hlasovými poruchami a pravidly hlasové hygieny,
rozumí souvislostem hlasu (dechu, fonace, artikulace, rezonance) s psychickým prožíváním,
dokáže pojmenovat, v kterých oblastech a jakým způsobem mohou svůj projev zkvalitňovat. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
analyzovat v práci s textem studenti s pomocí videonahrávky svůj mluvní projev z hlediska věcného důrazu a kvality hlasotvornosti a výslovnosti |
najít a pojmenovat, v kterých oblastech a jakým způsobem mohou svůj projev zkvalitňovat |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Skupinová prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Individuální konzultace, |
Diskuse, |
|
|
|
|