|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / EPRV
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
EPRV
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Exkurze k didaktice prvouky
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
1
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
1
[DNU/SEM]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
49 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
KBI/EPRV
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Seznámit se s regionem fakulty s ohledem na poznávací proces dětí mladšího školního věku. Pochopit metodiku vedení prvoučné vycházky. Metodika práce s přírodním materiálem.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast a písemné vypracování návrhu prvoučné vycházky.
|
Obsah
|
Jednodenní exkurze se zaměřením na regionální problematiku s ohledem na poznávací proces dětí mladšího školního věku. Metodika vedení prvoučné vycházky. Metodika práce s přírodním materiálem.
Ukázky mimoškolní práce s dětmi na 1. stupni ZŠ v přírodě, v ZOO a botanické zahradě, hvězdárně a planetáriu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
8
|
Účast na exkurzi [reálný počet hodin - max. 8h/den]
|
8
|
Celkem
|
16
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
absolvování předmětu KBI/DPŘI |
Znát základní didaktické kategorie. |
Znát zásady a zvláštnosti práce v různých vyučovacích formách - vycházka, exkurze, beseda a další mimotřídní a mimoškolní činnosti. |
Aplikovat zvláštnosti práce s dětmi mladšího školního věku. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Vést kolektiv žáků a vhodně využívat sociální aspekty výuky, včetně kooperativního vyučování. |
Motivovat žáky vhodným a přiměřeným způsobem. |
Vést pozorování žáků mimo školu. |
Zařazovat badatelský způsob výuky. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: své učení a pracovní činnost si sám plánuje a organizuje, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Uplatňovat získané didaktické dovednosti při vedení prvoučné vycházky s aplikování různých forem a metod práce. |
Vymezit zásady a principy vedení mimoškolní a mimotřídní výuky. |
Plánovat prvoučné vycházky pro žáky primární školy. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Připravit prvoučnou vycházku pro žáky primární školy podle zadaných kritérií. |
Organizovat a řídit prvoučnou vycházku nebo mimoškolní aktivity podle zadaných kritérií a získaných znalostí a dovedností. |
Plánovat vhodné metody práce a aktivity přizpůsobené věku žáka a ŠVP školy. |
Hodnotit výsledky práce žáka. |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: samostatně a odpovědně se na základě rámcového zadání rozhodují v souvislostech jen částečně známých, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Kooperativní výuka, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Studijní praxe, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Studijní praxe, |
|
|
|
|