|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / INED
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
INED
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Inclusive education
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti získají přehled o teoretických souvislostech i realitě inkluzivního vzdělávání, včetně porovnání inkluzivních přístupů ve školské praxi vybraných evropských zemí.
|
Požadavky na studenta
|
prezentace na semináři, semestrální práce
|
Obsah
|
Předmět zahrnuje širší paradigma inkluzívní edukace a vstřícného sociálního prostředí a obsahuje následující témata:
Legislativní vymezení možností vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v národním i mezinárodním kontextu.
Charakteristika inkluzívního sociálního prostředí a hodnotové charakteristiky inkluzivního vzdělávání včetně aktuální terminologie.
Historický vývoj přístupu k žákům s potřebou podpory ve vzdělávání.
Vytváření optimálních podmínek inkluzivního edukačního prostředí v běžné škole.
Inkluzivní škola, hodnocení její kvality, klima školy, spolupráce školy s rodiči a zákonnými zástupci a s místní komunitou.
Heterogenní skupina žáků jako preferovaná sociální forma ve vzdělávání.
Kategorie speciálních vzdělávacích potřeb a jejich edukační specifika.
Podpůrná opatření ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami.
Didaktická specifika v inkluzivním vzdělávání.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
Moodle: https://phix.zcu.cz/moodle/course/view.php?id=4282
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Artiles, Alfredo J.; Kozleski, Elizabeth B.; Waitoller, Federico R. Inclusive education : examining equity on five continents. 2011. ISBN 978-1-612-50115-4.
-
Doporučená:
Armstrong, Ann Cheryl; Armstrong, Derrick,; Spandagou, Ilektra. Inclusive education : international policy & practice. 2010. ISBN 978-1-84787-941-7.
-
Doporučená:
Brown, Zeta. Inclusive education : perspectives on pedagogy, policy and practice. 2016. ISBN 978-1-138-91390-5.
-
Doporučená:
Hornby, Garry. Inclusive special education : evidence-based practices for children with special needs and disabilities. 2014. ISBN 978-1-4939-14821.
-
Doporučená:
Mitchell, David. What really works in special and inclusive education using evidence-based teaching strategies. 2nd ed. London : Routledge, 2014. ISBN 978-0-203-10531-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
25
|
Celkem
|
51
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
orientovat se v základní pedagogické terminologii |
znát základní speciálněpedagogické pojmy a kategorie vztahující se k žákům se speciálními vzdělávacími potřebami |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Vysvětlit a na příkladech představit základní pojmy a souvislosti (integrace, inkluze, žák se speciálními vzdělávacími potřebami a s potřebou podpůrných opatření ve vzdělávání, podpůrná opatření ve vzdělávání). |
Vysvětlit základní principy inkluzivního vzdělávání a důvody pro jeho praktickou implementaci. |
orientovat se v aktuální legislativě, vztahující se k realizaci inkluzivního vzdělávání na národní a mezinárodní úrovni |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
na základě studia aktuální odborné literatury zpracovat a kriticky reflektovat vybrané téma z oblasti inkluze ve vzdělávání |
na modelových situacích reflektovat přínosy a úskalí realizace inkluzivního vzdělávání v praxi |
aktivně volit a využívat vhodné nástroje a metody pro implementaci inkluzivního vzdělávání v praxi |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Samostudium, |
|
|
|
|