|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / MNTR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
MNTR
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Mentoring romských žáků
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 20
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / 20
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Opakovaný zápis
|
ANO
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět nabízí studentům možnost reálné pomoci žákům ze znevýhodněného sociálního prostředí. Student bude pod vedením garanta předmětu 1x týdně pracovat se žákem ZŠ při jeho přípravě na vyučování. Vlastnímu výchovnému působení bude předcházet kurz seznamující se specifiky práce s romskou minoritou, který bude připraven ve spolupráci s OSF Praha.
|
Požadavky na studenta
|
Účast na úvodním soustředění. Realizace mentoringu romských žáku pod odborným vedením garanta. Zpracování zprávy o memtoringu.
|
Obsah
|
Obsahem předmětu je reálná pomoc žákům ze znevýhodněného sociálního prostředí. Student bude pod vedením garanta z Centra pro rodinu 1x týdně pracovat s romským žákem při jeho přípravě na vyučování. Vlastnímu výchovnému působení bude předcházet přednáška seznamující se specifiky práce s romskou minoritou a seznamovací soustředění s dětmi zařazenými do programu.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Daniel, Bartoloměj. Dějiny Romů : vybrané kapitoly z dějin Romů v západní Evropě, v Českých zemích a na Slovensku. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého, 1994. ISBN 80-7067-395-8.
-
Doporučená:
Hübschmannová, Milena. Můžeme se domluvit = Šaj pes dovakeras. 2. vyd. Olomouc : Vydavatelství Univerzity Palackého, 1995. ISBN 80-7067-563-2.
-
Doporučená:
Říčan, Pavel. S Romy žít budeme - jde o to jak : dějiny, současná situace, kořeny problémů, naděje společné budoucnosti. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-410-9.
-
Doporučená:
Šišková, Tatjana. Výchova k toleranci a proti rasismu : sborník. 1. vyd. Praha : Portál, 1998. ISBN 80-7178-285-8.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
26
|
Projekt individuální [40]
|
40
|
Celkem
|
66
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
předmět již není nabízen ke studiu |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
student získá didaktické dovednosti v práci se žáky ze sociokulturně znevýhodněného prostředí |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Sebehodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Exkurze, soustředění, výuka v terénu, |
Analyticko-kritická práce s textem, |
Skupinová výuka, |
|
|
|
|