|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / OSR2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
OSR2
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Osobnostní a sociální rozvoj 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 3
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
20 / -
|
0 / 5
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KPG/OASR
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KPG/OSR a KPG/OSR1
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Poznámka
|
Nutné předchozí absolvování OSR1
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Předmět je zaměřený na procvičení a prohloubení osobnostních a sociálních kompetencí studena, jež si v základní rovině osvojil v předcházejícím předmětu osobnostní a sociálního rozvoj. Prostřednictvím kurzu student získá adekvátní stimuly pro reálné vnímání sebe sama a vytvoření adekvátního vztahu k vlastní osobě. Přes pochopení sebe sama jako vlastní osoby dojde u něho k rozvoji klíčových osobnostně-sociálních kompetencí interaktivního charakteru. Student aplikuje získané dovednosti při plánování, realizaci a reflexi výukových aktivit s využitím metod dramatické výchovy a dalších zážitkových metod výuky. V předmětu se využívá technik dramatické výchovy a sociálně psychologického výcviku.
|
Požadavky na studenta
|
Student aplikuje získané dovednosti při plánování, realizaci a reflexi výukových aktivit s využitím metod dramatické výchovy a dalších zážitkových metod výuky.
|
Obsah
|
Tématické zaměření jednotlivých seminářů:
1. Úvod do předmětu, pravidla, očekávání, obavy.
2. Uvolňovací a zahřívací techniky se zaměřením na vytvoření optimálního sociálního klimatu ve studijní skupině.
3. Techniky se zaměřením na rozvoj expresivního chování práce s hlasem, nácvik prezentačních dovedností (opakování, procvičování).
4. Techniky se zaměřením na rozvoj expresivního chování komunikace, týmové role (opakování, procvičování).
5. Skupinový projekt se zaměřením na oblast rozvoje osobnostních a sociálních dovedností: zadání projektu, vytvoření skupin pro realizaci projektu.
6. Skupinový projekt se zaměřením na oblast rozvoje osobnostních a sociálních dovedností: práce ve skupině, příprava projektu, reflektování průběhu.
7. Skupinový projekt se zaměřením na oblast rozvoje osobnostních a sociálních dovedností: práce ve skupině, příprava projektu, reflektování průběhu.
8. Skupinový projekt se zaměřením na oblast rozvoje osobnostních a sociálních dovedností: práce ve skupině, příprava projektu, reflektování průběhu.
9. Prezentace výstupů z realizovaného projektu podle jednotlivých skupin.
10. Prezentace výstupů z realizovaného projektu podle jednotlivých skupin.
11. Prezentace výstupů z realizovaného projektu podle jednotlivých skupin.
12. Prezentace výstupů z realizovaného projektu podle jednotlivých skupin.
13. Shrnutí, evaluace výuky, reflexe.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Valenta, Josef. Didaktika osobnostní a sociální výchovy. Vyd. 1. Praha : Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4473-5.
-
Doporučená:
Valenta, J. Dramatická výchova a sociálně psychologický výcvik - srovnání systémů/. Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1865-1.
-
Doporučená:
Srb, V. Jak na osobnostní a sociální výchovu. Praha, 2007. ISBN 978-80-87145-00-5.
-
Doporučená:
Schulz von Thun, Friedemann. Jak spolu komunikujeme? : překonávání nesnází při dorozumívání. Vyd. 1. Praha : Grada, 2005. ISBN 80-247-0832-9.
-
Doporučená:
BELZ, H., SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení : východiska, metody, cvičení a hry. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6.
-
Doporučená:
Valenta, Josef. Metody a techniky dramatické výchovy. Praha : Agentura Strom, 1997. ISBN 80-901954-1-5.
-
Doporučená:
Valenta, Josef. Osobnostní a sociální výchova a její cesty k žákovi. 1. vyd. Kladno : AISIS, 2006. ISBN 80-239-4908-X.
-
Doporučená:
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Stařeč: Infra, 2005. ISBN 80-86666-24-7.
-
Doporučená:
KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika.. Praha: Portál,, 2002. ISBN 80-7178-253-X.
-
Doporučená:
Kirkpatrick, L. Kirkpatrick, J. Transferring learning to behavior. San Francisco, 2005.
-
Doporučená:
VALENTA, J. Učit se být : témata a praktické metody pro osobnostní a sociální výchovu na ZŠ a SŠ. Vyd. 2. Praha : Agentura Strom, 2003. ISBN 80-86106-10-1.
-
Doporučená:
Dubec, M. Zásobník metod používaných v OSV. Praha, 2007. ISBN 978-80-87145-02-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
26
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Využívat empaticky a neagresivně základní komunikační a sociální dovednosti |
Zvládat osobní vyjádření a argumentaci svých myšlenek před kolektivem |
Dodržovat a ctít pravidla společné práce a pozitivně vzájemné komunikace |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
Orientovat se v základní literatuře oboru a využívat oborové pojmosloví |
Znát pozici oboru a jeho tendence v současné české škole (kurikulární dokumenty)
|
Orientovat se v jednotlivých metodách a technikách a základních principech oboru |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Reflektovat svou zkušenost v procesu činnostního učení a zážitkových vyučovacích aktivitách
|
Empaticky se zapojovat do společných činností
|
Plánovat funkční využití aktivizačních metod a technik při práci se skupinou |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Průběžné hodnocení, |
Portfolio, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Cvičení (praktické činnosti), |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Demonstrace dovedností, |
Kooperativní výuka, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Demonstrace dovedností, |
Diskuse, |
Kooperativní výuka, |
|
|
|
|