|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / P1O
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
P1O
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Podpůrná opatření u žáků se SPU
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je prohloubení vědomostí a intervenčních dovedností u specifických poruch učení a chování.
Student získá rozšířené kompetence k orientačnímu diagnostikování poruch, k nápravě specifických poruch učení a organizaci podpůrné péče.
|
Požadavky na studenta
|
úspěšné splnění seminárního úkolu
prezentace seminárního úkolu
|
Obsah
|
1. Deficity dílčích funkcí - orientační diagnostika z produktů činnosti žáka
2. Prevence vzniku SPU
3. Programy rozvoje dílčích funkcí u žáků 1. st. ZŠ
4. Spolupráce poradenského pracoviště se školou při intervenci u žáka s SPU
5. Zpracování plánu pedagogické podpory pro žáky s podezřením na SPU
6. Zpracování plánu pedagogické podpory pro žáky s podezřením na ADHD
7. Zpracování IVP pro žáky se SPU
8. Zpracování IVP pro žáky s ADHD
9. Spolupráce s rodiči žáků s SPU a ADHD
10. Cvičení k nápravě jednotlivých deficitů dílčích funkcí
11. Využití výpočetní techniky při intervenci u SPU
12. Netradiční terapeutické postupy u SPU a ADHD
13. Organizace skupinových intervencí u SPU
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
POKORNÁ, V. Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení,. 1998. ISBN 8071783269.
-
Základní:
Novák, J. Čtenářské tabulky. Litomyšl, 1998. ISBN 8086048101.
-
Základní:
JUCOVIČOVÁ, D. et al. Individuální vzdělávací plán pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.. Praha, 2009. ISBN 978-80-87295-00-7.
-
Základní:
JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H. Jak se učit s dítětem se specifickou poruchou učení a poruchou pozornosti.. 2015. ISBN 9788087295182.
-
Základní:
ZAPLETALOVÁ, J., MRÁZKOVÁ, J. Metodika pro nastavování podpůrných opatření ve školách ve spolupráci se školskými poradenskými zařízeními. 2016. ISBN 9788074810855.
-
Základní:
TANNENBERGEROVÁ, M. Průvodce školní inkluzí aneb Jak vypadá kvalitní základní škola současnosti?. 2016. ISBN 9788075520098.
-
Základní:
PORTEŠOVÁ, Š. Rozumově nadané děti s dyslexií.. Praha, 2011. ISBN 978-80-7367-990-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
12
|
Projekt individuální [40]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
58
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
orientovat se v teoretické problematice specifických poruch učení a chování |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
orientačně, symptomaticky na úrovni ZŠ diagnostikovat lateralitu, SPU a ADHD |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: do řešení problémůzahrnují úvahu o jejich etickém rozměru, |
mgr. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru., |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
na podporu žáků s SPU a ADHD |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
vedení konkrétních intervenčních postupů u žáků se SPU a ADHD
zpracování PPP a IVP na podporu žáků se SPU a ADHD |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
mgr. studium: samostatně a odpovědně se rozhodují v nových nebo měnících se souvislostech nebo v zásadně se vyvíjejícím prostředí s přihlédnutím k širším společenským důsledkům jejich rozhodování, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Individuální prezentace, |
Seminární práce, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Řešení problémů, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
|
|
|
|