|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / POS
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
POS
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Pedagogické otázky současnosti
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Forma zakončení
|
Ústní
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
1
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je prohloubení znalostí a dovedností studentů v oblasti pedagogických věd v kontextu aktuálních otázek školství, výchovy a vzdělávání.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní zapojení v rámci výuky, splnění úkolu/ů (individuální, skupinové, kooperativní) v průběhu semináře, prezentace a obhajoba vybraných úkolů před kolegy/němi, vyučující/m.
Pro získání zápočtu je nutné splnit minimálně 4 úkoly (z celkových 6) v rámci semestru, povinná prezenční účast je 67 %.
|
Obsah
|
Tematické zaměření výuky:
1. Úvod do pedagogických otázek současnosti, aktuální trendy ve vzdělávání a jejich vliv na profesi učitele (strategie vzdělávací politiky, proměny kurikula)
2. Proměny vzdělávání a výuky (revize RVP, kompetenční přístup, personalizace/individualizace, diferenciace, učební prostředí, hodnocení)
3. Hodnocení kvality vzdělávání, výuky, učitele (kritéria kvality, interní a externí evaluační nástroje)
4. Profesní rozvoj učitele od absolventa po pedagogického lídra (kariéra učitele, vazba na kompetenční rámec absolventa/absolventky učitelství)
5. Podpora pedagogických pracovníků (relevantní zdroje garantovaných podpor, dat a informací)
6. Volné téma - vazba na aktuální dění
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
https://www.edu.cz/
https://cizinci.npi.cz/
https://www.csicr.cz/
https://www.mapavzdelavani.cz/
https://www.talentovani.cz/
https://zapojmevsechny.cz/
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Maňák, Josef; Švec, Vlastimil. Cesty pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2004. ISBN 80-7315-078-6.
-
Doporučená:
Průcha, Jan. Moderní pedagogika. Vyd. 1. Praha : Portál, 1997. ISBN 80-7178-170-3.
-
Doporučená:
Chvál Martin. Na naší škole nám záleží. Portál, 2018. ISBN 978-80-262-58-0.
-
Doporučená:
Prúcha, Jan. Pedagogická encyklopedie. Praha, Portál, 2009.
-
Doporučená:
Čábalová, Dagmar. Pedagogika. Grada, Praha, 2011.
-
Doporučená:
Skalková, Jarmila. Pedagogika a výzvy nové doby. Brno : Paido, 2004. ISBN 80-7315-060-3.
-
Doporučená:
Hattie, John. Prokazatelné učení : metodická příručka pro učitele : maximalizace vlivu na proces učení. Vydání první. 2022. ISBN 978-80-908240-1-0.
-
Doporučená:
Blížkovský, Bohumír. Systémová pedagogika pro studium a tvůrčí praxi : Celistvé a otevřené pojetí výchovy : Škola plného života - celý život školou : Tvorba výchovně vzdělávací soustavy školy jako dílny lidskosti. Ostrava : Amosium servis, 1992. ISBN 80-85498-18-9.
-
Doporučená:
Slavík Jan a kol. Transdisciplinární didaktika: o učitelském sdílení znalostí a zvyšování kvality výuky napříč obory. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2017. 455 stran. Syntézy výzkumu vzdělávání; svazek 3. ISBN 978-80-210-8568-8..
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
20
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
56
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
předmět je teoreticko praktický a předpokládá základní znalosti ze sociální psychologie, psychologie osobnosti, speciální pedagogiky a didaktiky |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
mgr. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
získat orientaci v aktuálních problémech výchovy a vzdělávání, dokázat rozkrýt sociální příčiny aktuálních problémů v přístupu k výchově a vzdělávání, orientovat se v literatuře zabývající se sledovanou tematikou, dokázat naformulovat problém a vyjádřit se k němu s oporou odborné literatury |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Kolokvium, |
Skupinová prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Skupinová prezentace, |
Individuální prezentace, |
Obecné způsobilosti - obecné způsobilosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Sebehodnocení, |
Vzájemné hodnocení studentů, |
Sumativní hodnocení, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Diskuse, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Řešení problémů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Obecné způsobilosti - pro dosažení obecných způsobilostí jsou užívány vyučovací metody: |
Prezentace práce studentů, |
Přednáška s aktivizací studentů, |
Kooperativní výuka, |
|
|
|
|