|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / SPPP3
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
SPPP3
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Praxe průběžná 3 - sociální pedagogika
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
7
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Praxe
6
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ne
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ne
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Stáž na vybraném pracovišti zaměřená na vlastní práci s jedincem či skupinou pod supervizí odborného pracovníka. Cílem stáže je seznámit studenta s chodem vybrané organizace a jejími pracovišti, zprostředkovat studentovi zkušenosti se způsoby práce a sociálními vztahy, které existují a jsou na pracovišti uplatňovány. Průběžná praxe umožní studentovi ověřit si a konfrontovat teoretická východiska studijního programu, získat základní profesní znalosti, dovednosti a postoje.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní (100%) docházka na vybraném pracovišti odborné praxe, průběžné zpracování portfolia (záznamový arch praxe, hodnocení zpracované koordinátorem praxe, další poznámky a reflexe vztahující se k realizované praxi). Aktivní účast na průběžných kolokviích - společných setkání menší skupiny studentů, jejichž podstatou je vyhodnocování odborné praxe, schopnost studentů reflektovat své působení ve vybraném pracovišti.
|
Obsah
|
Průběžná odborná praxe ve vybrané organizaci (instituci) relevantní ve vztahu k studijnímu programu Sociální pedagogika je zaměřena na vlastní přímou práci s jedincem či skupinou pod supervizí odborného pracovníka (koordinátora praxe). Kurz obsahuje pravidelné jednodenní praxe v rozsahu 6 hodin týdně v rozmezí 2. - 12. týdne semestru. Pro výkon odborné praxe je v rozvrhu vymezen konkrétní den. Na konkrétním průběhu praxe se student domlouvá s koordinátorem praxe. Průběh praxe student zaznamenává na záznamový arch pro výkon praxe, který dává ke kontrole a podpisu koordinátorovi praxe a předkládá k průběžné reflexi v rámci kolokvia.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
JANKOVSKÝ, J. Etika pro pomáhající profese.. Praha: Triton, 2003. ISBN 80-7254-329-6.
-
Základní:
Matoušek, Oldřich. Metody a řízení sociální práce. Praha : Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0213-4.
-
Základní:
ŘEZNÍČEK, I. Metody sociální práce, podklady ke stážím a ke kazuistickým seminářům. Praha: Slon, 2000. ISBN 978-80-8585-00-1.
-
Základní:
SCHMIDBAUER, W. Psychická úskalí pomáhajících profesí. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-312-9.
-
Základní:
KODYMOVÁ,P., KOLÁČKOVÁ, J., MATOUŠEK, O. Sociální práce v praxi: Specifika různých cílových skupin a práce s nimi.. Praha: Portál, 2005. ISBN 978-80-7367-002-3.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Praktická výuka [vyjádření počtem hodin]
|
66
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
40
|
Příprava prezentace (referátu) [3-8]
|
10
|
Celkem
|
116
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
znát základní pedagogickou terminologii, orientovat se ve fungování výchovně vzdělávacích (pomáhajících) institucích |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
reflektovat poznatky, dovednosti a zkušenosti získané v rámci odborné praxe |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
seznámit se s chodem vybrané organizace (pracoviště) - se způsoby práce, sociálními vztahy, specifiky instituce atd. |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
ověřit si a konfrontovat teoretická východiska studijního programu v praxi,
získat základní profesní dovednosti relevantní ve vztahu k studijnímu programu,
vyhodnocovat a stimulovat proces identifikace odborného pracovníka |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Průběžné hodnocení, |
Portfolio, |
Individuální prezentace, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Studijní praxe, |
Odborné dovednosti - pro dosažení odborných dovedností jsou užívány vyučovací metody: |
Studijní praxe, |
|
|
|
|