|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / SZSG
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
SZSG
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Státní záv. zkouška ze SPPG
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Způsob zakončení
|
Státní závěrečná zkouška
|
Název dlouhý
|
Speciální pedagogika
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
0
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
13 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Nahrazovaný předmět
|
KPG/SZ
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem Státní záv. zkoušky ze speciální pedagogiky je ověřit schopnost studenta syntetizovat poznatky předmětů daného studijního programu a aplikovat je při řešení určitého problému nebo otázky. Úspěšným absolvováním zkoušky student prokáže schopnost identifikovat klíčové poznatky studijního programu, klást je do vzájemných souvislostí a aplikovat je na řešení reálných problémů.
|
Požadavky na studenta
|
Splnění předepsaného počtu kreditů ve stanovené struktuře povinných a povinně volitelných předmětů.
|
Obsah
|
Obsah zkoušky vychází z obecně formulovaných okruhů témat k státní závěrečné zkoušce. Je sledována aplikace znalostí, dovedností a postojů ve vztahu ke studovanému programu Speciální pedagogika a ve vztahu ke speciálně pedagogické praxi (předložení studijního portfolia). Dále je prověřována orientace studenta/-ky v odborné literatuře.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
ATTWOOD, T. Aspergerův syndrom.. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-979-8.
-
Základní:
Černá, M., Šiška J., Strnadová, I, Titzl, B. Česká psychopedie. Praha, 2015.
-
Základní:
HÁDKOVÁ, K. Člověk se sluchovým postižením.. Praha, 2016. ISBN 978-80-7290-619-2.
-
Základní:
Jedlička, R. Děti a mládež v obtížných životních situacích. Praha, 2004.
-
Základní:
Zikl, P. Děti s tělesným a kombinovaným postižením ve škole. Praha: Grada, 2011.
-
Základní:
KREJČOVÁ. L. Dyslexie: psychologické souvislosti.. Praha: Grada, 2019. ISBN 978-80-247-3950-2.
-
Základní:
LECHTA, V. Inkluzivní pedagogika.. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1123-5.
-
Základní:
HÁJKOVÁ, V.; STRNADOVÁ, I. Inkluzivní vzdělávání.. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3070-7.
-
Základní:
Michalík, J. a kol. Katalog podpůrných opatření pro žáky s potřebou podpory ve vzdělávání z důvodu zdravotního nebo sociálního znevýhodnění - obecná část. Olomouc: UP, 2015.
-
Základní:
KOPŘIVA, K. Lidský vztah jako součást profese.. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1147-1.
-
Základní:
MERTIN, V.; KREJČOVÁ, L. a kol. Metody a postupy poznávání žáka. Pedagogická diagnostika.. Praha:, 2016. ISBN 978-80-7552-014-2.
-
Základní:
ŠIŠKA, J. Mimořádná dospělost, edukace jedince s mentálním postižením.. Praha:, 2005. ISBN 80-246-0992-4.
-
Základní:
KLUSÁK, M. Morální vývoj školáků a předškoláků: paradigmatické výzvy dle Jeana Piageta. Praha, 2014. ISBN 978-80-246-2325-2.
-
Základní:
MUDRÁK, J. Nadané děti a jejich rozvoj.. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5089-7.
-
Základní:
NEŠPOR, K. Návykové chování a závislost : současné poznatky a perspektivy léčby. Praha : Portál, 2000. ISBN 80-7178-432-X.
-
Základní:
BROŽOVÁ-DOUBKOVÁ, A. Odborná praxe a supervize.. Liberec: TU, 2010. ISBN 978-80-7372-687-4.
-
Základní:
HÁJKOVÁ, V. Podpora speciálních vzdělávacích potřeb žáků se znevýhodněním.. Praha:, 2008. ISBN 978-80-7290-344-3.
-
Základní:
Thorová, K. Poruchy autistického spektra. Praha: Portál, 2006.
-
Základní:
ZELINKOVÁ, O. Poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD.. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0875-4.
-
Základní:
HAVRDOVÁ, Z.; HAJNÝ, M. Praktická supervize.. Praha: Galén, 2008. ISBN 9788072625321.
-
Základní:
VALENTA, M. Přehled speciální pedagogiky: rámcové kompendium oboru. Praha: Portál, 2014. ISBN 978-80-262-0602-6.
-
Základní:
Sobotková, V. a Křížek, D. Qom, náboženské centrum Íránu. Plzeň, ZČU, 2016. ISBN 978-80-261-0552-7.
-
Základní:
KABÍČEK, P. et al. Rizikové chování v dospívání. Praha, 2014. ISBN 978-80-7387-793-4.
-
Základní:
BĚLÍK, V.; HOFERKOVÁ, S.; KRAUS, B. Slovník sociální patologie. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-271-0599-1.
-
Základní:
KROUPOVÁ, K. Slovník speciálněpedagogické terminologie: vybrané pojmy.. Praha, 2016. ISBN 978-80-247-5264-8.
-
Základní:
Renotiérová, Marie. Somatopedické minimum. 1. vyd. Olomouc : Univerzita Palackého, 2003. ISBN 80-244-0532-6.
-
Základní:
VÁGNEROVÁ, M. Současná psychopatologie pro pomáhající profese. Praha:Portál, , 2014. 816 s.ISBN 978-80-262-0696-5..
-
Základní:
Slowík, Josef. Speciální pedagogika. Praha : Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1733-3.
-
Základní:
FISCHER, S.; ŠKODA, J. Speciální pedagogika: edukace a rozvoj osob se somatickým, psychickým a sociálním znevýhodněním. Praha: Triton, 2008. ISBN 978-80-7387-014-0.
-
Základní:
MICHKOVÁ, A. Supervize.. České Budějovice: JU, 2008. ISBN 978-80-7394-145-1.
-
Základní:
POTMĚŠILOVÁ, P. Supervize v podmínkách speciálního vzdělávání.. Olomouc: UPOL, 2014. ISBN 978-80-244-4127-6.
-
Základní:
HAWKINS, P.; SHOHET, R. Supervize v pomáhajících profesích.. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0987-4.
-
Základní:
KUDLÁČEK, M. Svět dětské mozkové obrny. Praha: Portál, 2012.
-
Základní:
KNOTOVÁ, D. Školní poradenství.. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4502-2.
-
Základní:
NOVOSAD, L. Tělesné postižení jako fenomén i realita.. Praha: Portál, 2é11. ISBN 978-80-7367-873-9.
-
Základní:
Jankovský, J. Ucelená rehabilitace dětí s tělesným a kombinovaným postižením: somatopedická a psychologická hlediska. 2. vyd.. Praha, 2006.
-
Základní:
BOYD, B. Výchova dítěte s Aspergerovým syndromem.. Praha: Portál, 2011. ISBN 978-80-7367-834-0.
-
Základní:
POKORNÁ, V. Vývojové poruchy učení v dětství a v dospělosti.. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-773-2.
-
Základní:
VALENTA, M; KREJČOVÁ. L.; HLEBOVÁ, B. Znevýhodněný žák: deficity dílčích funkcí a oslabení kognitivního výkonu.. Praha, 2020. ISBN 978-80-271-0621-9.
-
On-line katalogy knihoven
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
Splnění předepsaného počtu kreditů ve stanovené struktuře povinných a povinně volitelných předmětů. |
Využívat odbornou speciálně-pedagogickou literaturu a zdroje z příbuzných oborů při syntetizaci poznatků. |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
Samostatně pracovat s literaturou a studijními oporami. |
Integrovat dovednosti z pedagogických disciplín v oblasti studovaného oboru. |
Obecné způsobilosti - před zahájením studia předmětu je student schopen: |
bc. studium: rozpozná problém, objasní jeho podstatu, rozčlení ho na části, |
bc. studium: uplatňuje při řešení problémů vhodné metody a dříve získané vědomosti a dovednosti, kromě analytického a kritického myšlení využívá i myšlení tvořivé s použitím představivosti a intuice, |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
úspěšným absolvováním zkoušky student prokáže schopnost identifikovat klíčové poznatky studijního oboru, klást je do vzájemných souvislostí a aplikovat je na řešení reálných problémů |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
Integrovat odborné dovednosti a postoje z disciplín studovaného oboru. |
Při syntetizaci poznatků, pracovat s odbornou literaturou a studijními oporami. |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Odborné dovednosti - odborné dovednosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Portfolio, |
|
Vyučovací metody
|
|
|
|
|