|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / USP
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
USP
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Úvodní seminář k praxím
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Název dlouhý
|
Úvodní seminář k praxím pro sociální pedagogiku
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
KPG/VPV
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se systémem odborných praxí studijního programu Sociální pedagogika, zprostředkovat jim zkušenosti odborníků z partnerských organizací, způsoby práce a vztahy, které existují a jsou uplatňovány v jednotlivých institucích. Studenti si prostřednictvím semináře vytvoří představu, která pracoviště volit v rámci nadcházejících průběžných a souvislých praxí.
|
Požadavky na studenta
|
Aktivní účast na seminářích, vypracování seminární práce - na základě setkání s odborníky z praxe student vypracuje reflexi, která bude obsahovat: vlastní očekávání od studia, rozvoj požadovaných znalostí, dovedností, postojů, otázka budoucí profilace v oboru, vytvoření plánu odborných praxí. Úkol bude prezentován v rámci závěrečného kolokvia.
|
Obsah
|
Semináře jsou založeny na setkání studentů s odborníky z praxe (zástupci partnerských institucí, zprostředkující realizace odborných praxí). Studenti se seznamují s konkrétními vybranými institucemi, získají informace o způsobech práce a sociálních vztazích daného pracoviště. Prostřednictvím toho mají možnost si naplánovat, na jakém pracovišti budou vykonávat nadcházející průběžné a souvislé praxe.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
JANKOVSKÝ, J. Etika pro pomáhající profese.. Praha: Triton, 2003. ISBN 80-7254-329-6.
-
Základní:
Matoušek, Oldřich. Metody a řízení sociální práce. Praha : Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0213-4.
-
Základní:
ŘEZNÍČEK, I. Metody sociální práce, podklady ke stážím a ke kazuistickým seminářům. Praha: Slon, 2000. ISBN 978-80-8585-00-1.
-
Základní:
SCHMIDBAUER, W. Psychická úskalí pomáhajících profesí. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-312-9.
-
Základní:
KODYMOVÁ, P., KOLÁČKOVÁ, J., MATOUŠEK, O. Sociální práce v praxi: Specifika různých cílových skupin a práce snimi.. Praha: Portál, 2005. ISBN 978-80-736-7002-3.
-
Základní:
HAWKINS, P., SHOHET, R. Supervize v pomáhajících profesích. Praha, 2016. ISBN 978-80-262-0987-4.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Vypracování seminární práce v bakalářském studijním programu [5-40]
|
20
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
46
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
orientovat se v základní pedagogické terminologii, zhodnotit své dosavdaní představy o fungování výchovně vzdělávacích institucích |
Odborné dovednosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že student před zahájením výuky dokáže: |
pozorovat, zapisovat a reflektovat poznatky získané o fungování vybraných výchovně vzdělávacích institucích, pracovat s odbornými zdroji |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
popsat vybraná pracoviště a instituce (jejich způsoby práce, cílovou skupinu, sociální vtzahy atd.) |
vysvětlit a charakterizovat systém pomáhání, pomáhajích institucí v ČR |
Odborné dovednosti - po absolvování předmětu prokazuje student dovednosti: |
reflektovat poznatky a zkušenosti zprostředkované zástupci odborných pracovišť relevantních ve vztahu k studijnímu programu |
vypracovat plán odborné praxe (zahrnující vlastní očekávání od studia, otázku budoucí profilace a uplatnění, plán pro nadcházející semestry aj.) |
prezentovat a obhájit plán odborné praxe, diskutovat s vyučující a ostatními studenty |
Obecné způsobilosti - po absolvování předmětu je student schopen: |
bc. studium: srozumitelně a přesvědčivě sdělují odborníkům i laikům informace o povaze odborných problémů a vlastním názoru na jejich řešení, |
bc. studium: samostatně získávají další odborné znalosti, dovednosti a způsobilosti na základě především praktické zkušenosti a jejího vyhodnocení, ale také samostatným studiem teoretických poznatků oboru, |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Seminární práce, |
Průběžné hodnocení, |
Individuální prezentace, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Diskuse, |
Seminární výuka (badatelské metody), |
|
|
|
|