|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / VKDM
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
VKDM
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Vybrané kapitoly z dějin moder. divadla
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
3
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Přednáška
1
[HOD/TYD]
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Zápočet před zkouškou
|
Ano
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
-
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Periodicita |
každý rok
|
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
1|2|3|4 |
Hodnotící stupnice pro zp. před zk. |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Studenti se seznámí na kokríétních příkladech s tendencemi v současném dramatickém umění. Porozumí dobovému kontextu a jeho reflexi v současné dramatické tvorbě.
|
Požadavky na studenta
|
Vypracování seminární práce na vybrané téma. recenze současného divadelního tvaru.
|
Obsah
|
Proměny divadla na počátku 20. století
Moderna a divadlo ve 20. a 30. letech 20. století.
Druhá divadelní reforma
mezní podoby divadla
Politické a sociální tendence v současném divadle
Site specific
Performance a happening
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Císař, Jan. Člověk v situaci. Vyd. 1. Praha : ISV, 2000. ISBN 80-85866-67-6.
-
Doporučená:
Brockett, Oscar G. Dějiny divadla. Praha : Nakladatelství Lidové noviny, 1999. ISBN 80-7106-364-9.
-
Doporučená:
Pavis, Patrice. Divadelní slovník. Vyd. 1. Praha : Divadelní ústav, 2003. ISBN 80-7008-157-0.
-
Doporučená:
Zich, Otakar. Estetika dramatického umění : Teoretická dramaturgie. Praha : Panorama, 1987.
-
Doporučená:
Martinec, V. Lidské tělo - inspirace a nástroj dramatického projevu. OKS Cheb, Cheb, 1989.
-
Doporučená:
Císař, Jan. Proměny divadelního jazyka. 1. vyd. Praha : Melantrich, 1986.
-
Doporučená:
Barba, Eugenio; Savarese, Nicola. Slovník divadelní antropologie : o skrytém umění herců. Praha : Lidové noviny, 2000. ISBN 80-7106-369-X.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na zkoušku [10-60]
|
40
|
Kontaktní výuka
|
39
|
Celkem
|
79
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
student se orientuje v základní terminologii dramatického umění, zná základní díla a osobnosti z historie dramatického umění |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
studenti získají terminologii proporozumění současnému divadlu a jeho směrům. Budou schopni rozlišit jednotlivé typy apostupy současného divadla |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Ústní zkouška, |
Seminární práce, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Přednáška s analýzou videozáznamu, |
Přednáška s diskusí, |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Diskuse, |
|
|
|
|