|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / ZNAK2
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
ZNAK2
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Znaková řeč 2
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
KPG/ZNAKR
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Procvičení předcházející základní slovní zásoby, opakování zpětné vazby, základní pojmy z oblasti zdravotního postižení, z oblasti bydlení, ze sociální péče, z dopravních prostředků, z kultury. Tento předmět navazuje na předmět KPG/ZNAKR (Znaková řeč z bak. studia, společného základu, tím je zde patrna návaznost a propojenost bak.st. a nav. mgr. učitelského studia v této oblasti).
|
Požadavky na studenta
|
Samostatná práce s literaturou a studijními oporami
|
Obsah
|
Cílem předmětu je rozšíření dovedností komunikace ve znakovém jazyce. Student dokáže přeložit i složitější věty v návaznosti na získanou slovní zásobu do znakového jazyka a obráceně v komunikaci se sluchově postiženým. Tento předmět navazuje na předmět KPG/ZNAKR (Znaková řeč z bak. studia, společného základu, tím je zde patrna návaznost a propojenost bak.st. a nav. mgr. učitelského studia v této oblasti). 1. Opakování znaků z předešlého semestru 2. Samostatné ukazování na základě jednoduchých vět 3. Zpětná vazba na základě získané zásoby jednotlivých znaků 4. Rozvíjení další slovní zásoby, která navazuje na probranou látku z minulého semestru 5. Průběžné opakování získaných pojmů formou jednoduchých vět 6. Průběžný nácvik zpětné vazby ve znakovém jazyce 7. Jednoduché překlady článků, popř. povídek, písniček či básní do znakového jazyka. 8. V rámci výuky předmětu používají studenti jako zdroj informací o znacích českého znakového jazyka on-line Slovník českého znakového jazyka dostupný na http://znaky.zcu.cz, vytvořený v rámci projektu ESF CZ.1.07/2.2.00/07.0189 "Potlačení jazykové bariéry sluchově postižených studentů prostřednictvím automatického zpracování jazyka"
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Sovák, M., Edelsberger, L. Defektologický slovník. 3. upr. vyd. Jinočany, H+H, 2000.
-
Doporučená:
kol. Kurz znakové řeči. &.
-
Doporučená:
Růžičková, Marie. Než půjdeme do školy : základy české znakové řeči pro děti předškolního věku : společná učebnice pro děti, jejich rodiče, vychovatele a učitele. Praha : Septima, 2000. ISBN 80-7216-124-5.
-
Doporučená:
Hanzlíček, M. aj. on-line Slovník českého znakového jazyka HTTP://znaky.zcu.cz.
-
Doporučená:
Gabrielová, Dagmar; Paur, Jaroslav; Zeman, Josef. Slovník znakové řeči. Praha : Horizont, 1988.
-
Doporučená:
Řeháková, Janotová. Surdopedie.
-
Doporučená:
Freeman, Roger D.; Boese, Robert J.; Garbin, Clifton F. Tvé dítě neslyší? : Průvodce pro všechny, kteří pečují o neslyšící děti. Praha : Federace rodičů a přátel sluchově postižených, 1992.
-
Doporučená:
Růžičková, Marie. Učíme se českou znakovou řeč : společná učebnice pro děti předškolního věku a jejich rodiče. 1. vyd. Praha : Septima, 1997. ISBN 80-7216-029-X.
-
Doporučená:
Růžičková, Marie. Znakování pro každý den : základní konverzace v českém znakovém jazyce. 1. vyd. Praha : Septima, 2001. ISBN 80-7216-160-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Projekt individuální [40]
|
26
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
absolvování předmětu KPG/ZNAKR nebo KPG/ZNAK |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
získání a osvojení základních znaků ze znakového jazyka. Dokáže přeložit složitější věty v návaznosti na získanou slovní zásobu do znakového jazyka a obráceně. Získá základní dovednosti v komunikaci se sluchově postiženým |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Demonstrace dovedností (praktická činnost), |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Skupinová výuka, |
|
|
|
|