|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
KPG / ZNAKR
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
KPG
/
ZNAKR
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Akademický rok
|
2024/2025
|
Název
|
Znaková řeč
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Způsob zakončení
|
Zápočet
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
2
Kred.
|
Forma zakončení
|
-
|
Forma zakončení
|
-
|
Rozsah hodin
|
Seminář
2
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ano v případě předchozího hodnocení 4 nebo nic.
|
Letní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Počítán do průměru
|
NE
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / 0
|
0 / 0
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Vyučovaný semestr
|
Zimní + Letní
|
Minimum (B + C) studentů
|
10
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ne
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
S|N |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Charakteristika vad a poruch sluchu Důsledky sluchových vad Praktický výcvik znakové řeči
|
Požadavky na studenta
|
docházka, aktivní zapojení do hodiny
|
Obsah
|
Cílem předmětu je dovednost základních znaků ze znakového jazyka. Student dokáže přeložit jednoduché věty v návaznosti na získanou slovní zásobu do znakového jazyka a obráceně v komunikaci se sluchově postiženým. 1. Úvod do znakového jazyka 2. Nácvik jednotlivých znakových pojmů 3. Pozdravy 4. Spojky a předložky 5. Osoby 6. Číslovky 7. Slovesa určená pro nutnou komunikaci 8. Zájmena 9. Určení času a doby 10. Volitelná slova dle nutnosti vyplývající v rámci probíraného tématu 11. Průběžné opakování získaných pojmů formou jednoduchých vět 12. Průběžný nácvik zpětné vazby ve znakovém jazyce V rámci výuky předmětu používají studenti jako zdroj informací o znacích českého znakového jazyka on-line Slovník českého znakového jazyka dostupný na http://znaky.zcu.cz, vytvořený v rámci projektu ESF CZ.1.07/2.2.00/07.0189 "Potlačení jazykové bariéry sluchově postižených studentů prostřednictvím automatického zpracování jazyka"
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Doporučená:
Sovák, Miloš; Edelsberger, Ludvík. Defektologický slovník. 3. upr. vyd. Jinočany : H & H, 2000. ISBN 80-86022-76-5.
-
Doporučená:
Sovák, Miloš. Logopedie. 1. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1978.
-
Doporučená:
Sovák, Miloš;. Logopedie - metodika a didaktika. 2. upr. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1987.
-
Doporučená:
Růžičková, Marie. Než půjdeme do školy : základy české znakové řeči pro děti předškolního věku : společná učebnice pro děti, jejich rodiče, vychovatele a učitele. Praha : Septima, 2000. ISBN 80-7216-124-5.
-
Doporučená:
Hanzlíček, M. aj. on-line Slovník českého znakového jazyka HTTP://znaky.zcu.cz.
-
Doporučená:
Gabrielová, Dagmar; Paur, Jaroslav; Zeman, Josef. Slovník znakové řeči. Praha : Horizont, 1988.
-
Doporučená:
Freeman, Roger D.; Boese, Robert J.; Garbin, Clifton F. Tvé dítě neslyší? : Průvodce pro všechny, kteří pečují o neslyšící děti. Praha : Federace rodičů a přátel sluchově postižených, 1992.
-
Doporučená:
Růžičková, Marie. Učíme se českou znakovou řeč : společná učebnice pro děti předškolního věku a jejich rodiče. 1. vyd. Praha : Septima, 1997. ISBN 80-7216-029-X.
-
Doporučená:
Růžičková, Marie. Znakování pro každý den : základní konverzace v českém znakovém jazyce. 1. vyd. Praha : Septima, 2001. ISBN 80-7216-160-1.
-
On-line katalogy knihoven
|
Časová náročnost
|
Všechny formy studia
|
Aktivity
|
Časová náročnost aktivity [h]
|
Příprava na dílčí test [2-10]
|
26
|
Kontaktní výuka
|
26
|
Celkem
|
52
|
|
Předpoklady
|
Odborné znalosti - pro úspěšné zvládnutí předmětu se předpokládá, že je student před zahájením výuky schopen: |
základní sociální dovednosti |
|
Výsledky učení
|
Odborné znalosti - po absolvování předmětu prokazuje student znalosti: |
získání a osvojení základních znaků ze znakového jazyka. Dokáže přeložit jednoduché věty v návaznosti na získanou slovní zásobu do znakového jazyka a obráceně. Získá základní dovednosti v komunikaci se sluchově postiženým |
|
Hodnoticí metody
|
Odborné znalosti - odborné znalosti dosažené studiem předmětu jsou ověřovány hodnoticími metodami: |
Test, |
|
Vyučovací metody
|
Odborné znalosti - pro dosažení odborných znalostí jsou užívány vyučovací metody: |
Seminární výuka (diskusní metody), |
Skupinová výuka, |
|
|
|
|